Hyppää pääsisältöön

voimaharjoittelu

  • Proteiinia pukkaa purkista ja patukasta – kenen kannattaa syödä lisäravinteita?

    16.10.2016 Yle Uutiset

    Monella voi mennä sormi suuhun marketin lisäravinnehyllyllä. Liikuntaa harrastaville ihmisille kaupataan proteiinia, beta-alaniinia, kivennäisianeita ja vitamiineja. Onko niistä oikeasti hyötyä ja kenelle?

  • Mistä tiedän palaudunko? Miten treenata polvivammaisena? Läskimyytinmurtajat kysyvät ja personal trainer Timo Haikarainen vastaa osa 3

    02.09.2016 Marja Hintikka Live

    9 kysymystä personal trainerille - Timo Haikarainen vastaa

    Liikun paljon, mutta silti lihon. Missä vika? Miten kannattaa treenata tapaturman jälkeen? Entä mistä tunnistaa ylikunnon? Personal trainer Timo Haikarainen vastaa läskimyytinmurtajien kysymyksiin.

  • Ruipelolle lihakset, osa 6: Makean ystävän haba

    20.09.2015 Tiede

    Ruipelolle lihakset käsittelee laihaa lihavuutta. TV1 16.9.

    Millaiset mahdollisuudet herkkuja rakastavalla treenaajalla on kasvattaa lihakset? Samat kuin kenellä tahansa muullakin tavallisella treenaajalla. Sen, että ihminen muuttaa elämäntapojaan terveellisempään suuntaan, ei tarvitse tarkoittaa sitä, että ihan kaikesta makeasta täytyy luopua. Prisma Studion Ruipelo vaihtoi 12 viikon lihastenkasvatusprojektinsa aikana päivittäisen suklaapaheensa proteiinijälkiruokaan. Lihakset kasvoivat ja rasvaa paloi herkuttelusta huolimatta.

  • Mistä tunnistaa laihan lihavan?

    15.09.2015 Tiede

    Laiha lihavuus voi olla kansanterveydellinen riski.

    Ylipainokeskustelun varjoon on jäämässä uusi kansanterveydellinen riski: laiha lihavuus. Laihasta lihavuudesta tai hoikasta rasvaisuudesta ongelmallisen tekee se, että ihminen voi näyttää ulospäin hyvinkin hoikalta ja hyväkuntoiselta, vaikka onkin todellisuudessa pelkkää rasvaa. Prisma Studion Ruipelolle lihakset -erikoisohjelma nostaa rasvapaketit pöydälle ja kertoo, miksi ihmisen paino ei ole terveyden mittari.

  • Voima asuu lihaksessa

    20.05.2014 Elävä arkisto

    Ohjeita yleisvoiman harjoittamiseksi levytangon avulla 1979.

    Kilpaurheilijoiden voimanhankintaan liittyy olennaisesti harjoittelu kuntosalilla. Esittelyssä on mäkihyppääjien, taitoluistelijoiden sekä koripalloilijoiden voimaharjoittelua. Tavallisille kuntoilijoille annetaan ohjeita yleisvoiman harjoittamiseksi levytangon avulla. Ohjelma on vuodelta 1979.

  • Näkökulma: Missä vika, kun leuanveto ei onnistu? - Urheilutiedettä, osa 2

    01.05.2014 Tiede

    Millaista voimaa leuanveto vaatii? Miten aloittelija lähtee treenaamaan lajia? Toimittajan leuanvetohaasteen toinen artikkeli.

  • Omalääkärin vastaanotto 19.3.2014

    19.03.2014 Akuutti

    Aiheina mm. refluksitauti ja vesirokkorokote.

    Aiheina mm. refluksitauti ja vesirokkorokote.

  • Suomen supervahvat miehet

    23.04.2010 Elävä arkisto

    Suomen vahvimman miehen tittelistä on kisattu 1980-luvulta.

    Raakaa voimaa, nopeutta ja teräksenkovia lihaksia - kuinka käy kotimaisten voimamiesten mittelöissä? Suomen vahvimman miehen tittelistä kisaavat miehet pystyvät ällistyttäviin suorituksiin.

  • Viljami Hautaviita voimaili hiuksillaan ja hampaillaan

    28.03.2008 Elävä arkisto

    Lapväärtiläinen atleetti Viljami Hautaviita hämmästytti aikalaisiaan vääntämällä purukalustollaan hevosenkenkiä ja kiskomalla tukallaan paloautoa.

  • Ässät kuntoilemassa

    03.05.2007 Elävä arkisto

    Porissa ei ollut kuntosalia, mutta omatekoista rautarekeä ei sentään enää kiskottu pitkin metsiä. Pekka Rautakallio ja Kari Makkonen kertovat SM-voittajien kesärehkinnästä.