Hyppää pääsisältöön

rentoutusharjoitukset

  • Mitä tehdä, jos yo-kokeessa jäätyy? Ota talteen psykologin vinkit

    30.08.2018 Abitreenit

    Peli ei ole menetetty, vaikka paniikki tulisikin.

    Omaan jännitykseen kannattaa tutustua jo ennen haastavaa tilannetta. Peli ei ole menetetty, vaikka paniikki iskee ylioppilaskirjoituksissa.

  • Testaa kolme rentoutumisharjoitusta

    11.10.2017 Abitreenit

    Rentoutuminen laskee stressitasoa.

    Säännöllinen rentoutuminen laskee stressitasoa ja tekee kirjoituksiin lukemisesta tehokkaampaa. Kuuntele nämä kolme yksinkertaista harjoitusta, jotka voit ottaa osaksi päivittäistä lukurutiiniasi.

  • Puolen minuutin keskittyminen riittää - mielenrauhaa voi treenata

    15.04.2017 Akuutti

    Dunderfelt: Koko kansan psykotreenit

    Jumittavatko ajatuksesi vanhassa, vaikka pitäisi jo suunnata uuteen? Etsitkö rauhaa, mutta haluaisit silti olla energinen? Psykologi Tony Dunderfeltin kehittämä harjoitus auttaa mieltä rentoutumaan. Elämänasenteella on ratkaiseva merkitys siihen, miten me voimme.

  • Rentoutusohjaajan vinkit jouluun: “Iloinen zen ja helpotuksen huokaus”

    23.12.2016 Akuutti

    Rentoutuminen ei tarkoita laiskottelua vaan antaa voimaa.

    Oululaisen Soile Suvannon matka kohti parempaa oloa alkoi viisi vuotta sitten läheisen ihmisen kuoleman jälkeen. Kuten niin usein käy, Suvantokin alkoi kyseenalaistaa tapojaan ja toimiaan vasta rankan kokemuksen jälkeen. Nyt rentoutusohjaajana töitä tekevä nainen katselee elämää hiukan eri näkövinkkelistä ja toivoo ihmisten jouluun rentoa mieltä ja epätäydellisyyden hyväksymistä.

  • Mindfulnessin, rentoutumisen ja positiivisen ajattelun avulla kohti parempaa elämää

    03.05.2016 Oppiminen

    Kohti parempaa elämää

    Tuntuuko siltä, että elämä on yhtä kaaosta? Pinnisteletkö jaksamisen äärirajoilla etkä kuitenkaan ole tyytyväinen itseesi tai tekemisiisi? Muistatko enää, kuka olet ja mistä pidät? Olosuhteiden radikaali muuttaminen on vain harvoin mahdollista, mutta jotain voi kuitenkin tehdä - nimittäin parantaa päänsisäistä oloa!

  • Sielukoulu tehtävä 5: Rentoudu!

    08.02.2016 Marja Hintikka Live

    Rentoutumista voi harjoitella missä vaan.

    Niska jumittaa, jännittää ja väsyttää. Varasta välillä pieni hetki itsellesi ja harjoittele rentoutumista. Voit harjoitella rentoutumista esimerkiksi nukkumaan mennessä, bussissa, junassa tai vaikka jonottaessasi.