Hyppää pääsisältöön

tuki- ja liikuntaelinkuormitus

  • Aamuflow – aloita päiväsi energisoivalla ja kehoa avaavalla joogalla

    31.08.2015 Akuutti

    Aloita päiväsi energisoivalla ja kehoa avaavalla joogalla.

    Mitä jos aloittaisit aamusi joogaamalla? Jo muutaman minuutin mittainen jooga avaa kehoa ja käynnistää päivän mukavasti. Joogaopettaja ja fysioterapeutti Kaisa Takatalon opastuksella aamu alkaa energisesti.

  • Juoksija, jäikö venyttely tekemättä? – Jo muutama minuutti riittää

    10.08.2015 Akuutti

    Juoksija, huolla lihaksesi pikajoogalla!

    Heti juoksulenkin jälkeen ei tarvitse venytellä pitkään ja hartaasti, vaan pikaisesti ja tehokkaasti. Noin viiden minuutin mittainen lihashuolto riittää lenkin päätteeksi vallan mainiosti. Katso joogaopettaja Kaisa Takatalon vinkit!

  • Istumalakko – avain terveyteen?

    05.11.2014 Akuutti

    Istumista työpaikalla, työmatkalla, koulussa, kotisohvalla. Tuoli sujahtaa allemme tilanteessa jos toisessakin. Yhtäjaksoisen istumisen haitoista on viime aikoina julkistettu tutkittua tietoa, jota nyt yritetään soveltaa käytäntöön. Aktiiviliikunta ei korvaa istumisen haittoja, mutta miten katkaista istumiskierre, miten muuttaa omia tottumuksiaan ja miten unohtaa ikiaikainen istumisrutiini?