Hyppää pääsisältöön

Sony Classical Records

  • Kuulas napakkuus Tapiola Sinfoniettan Brahms-valttina

    23.10.2018 Yle Klassinen

    Levyarvostelu

    Kapellimestari Mario Venzago on tullut kuuluisaksi romanttisten sinfonioiden kokonaislevytyksistä, joilla hän hyödyntää tavallista pienempien orkesterien kuulautta ja ilmeikkyyttä. Tapiola Sinfoniettan kanssa Venzago on työstänyt Brahmsin sinfonioita vuodesta 2015, ja nyt Sony on koonnut työn tulokset tuplalevyksi, joka esittelee sekä espoolaisorkesterin että Brahmsin oikein mukavassa valossa.

  • Väärin äänitetty väärä tenori Mozartiin

    11.02.2018 Klassinen

    Levyarvostelu

    Tenori Juan Diego Florezin Mozart-levy on lojunut pöytäni kulmalla jo viime vuodesta. Raskaissa verismo-oopperoissa viime ajat marinoitunut tiivis ja iso tenoriääni ei välttämättä sovi Mozartiin, vaikka hurmaisi maailman oopperayleisöt, joten aavistelin, ettei kyseessä ole taiteellisesti perusteltu yhdistelmä vaan levy-yhtiö Sonyn katala juoni. Valitettavasti aavistelin oikein.

  • Kerubit duetoimassa

    24.05.2017 Klassinen

    Levyarvostelu

    "Kaksi kauneinta barokkiääntä ensimmäistä kertaa samalla levyllä", mainostaa Sony Classicalin uutuus itseään, ja mainoksella on poikkeuksellisesti katetta. Sopraano Nuria Rial ja kontratenori Valer Sabadus todella ovat kaksi kauneinta barokkiääntä, tai ainakin ihastuttavia, kerubikasvoisia suklaanappisilmiä, joiden yhteistä laulutaidetta ei voi happamana kuunnella, semminkin kun ohjelmistona on mitä hempeintä oratoriomusiikkia 1600- ja 1700-lukujen vaihteesta.

  • Sonya Yonchevan sananmukainen läpileikkaus Händelistä

    14.03.2017 Klassinen

    Levyarvostelu

    Bulgarialaissyntyinen Sonya Yoncheva on maailman suurten oopperalavojen ja Sony Classicalin uusin sopraanotähti. Hän on raivannut tiensä kykykilpailuista menestykseen lavakarismalla, näyttelijänlahjoilla sekä tietysti myös komealla ja oivallisen tunnistettavalla äänellään. Nyt on Sonyltä käynyt Sonyalle käsky tehdä levyllinen alati muodikkaan Händelin aarioita, mutta valitettavasti Yonchevan ääni ei oikein ota sopeutuakseen 1700-luvun affekti-ilmaisun vaatimuksiin.

  • Joshua Bellin filharmoninen Bach masentaa

    13.02.2015 Klassinen

    Amerikkalainen viulutirehtööri Joshua Bell on sitä mieltä, että valtavirran romantikot soittivat 80-luvulla Bachia ihan hyvin. Niinpä hän soittaa Bachia aivan samalla tavalla. Se osoittaa hirvittävää henkistä laiskuutta.