Hyppää pääsisältöön

Veikko Lavi

  • Kotkan poikii ilman siipii – satamakaupungin legendaariset muusikot tunnelmoivat

    16.02.2019 Yle TV1

    Lyhytelokuva Kotkasta ja legendaarisesta Kairosta.

    Legendaariset muusikot esiintyvät Kotkasta kertovassa lyhytelokuvassa.

  • Tuure Kilpeläinen on ikuinen radiopoika

    10.09.2016 Sinun tarinasi

    Tuure Kilpeläinen: Jokainen ihminen on laulun arvoinen

    Tuure Kilpeläinen: Jokainen ihminen on laulun arvoinen

  • Suomalaisten protestilaulujen viisitoista valiota

    28.04.2015 Musiikki

    Tutustu protestilauluihin eri vuosikymmeniltä!

    Orjuus, sota, ihmis- ja kansalaisoikeudet, naisten ja vähemmistöjen asema, seksuaalinen tasa-arvo ja ympäristön tila. Näistä aiheensa ovat löytäneet myös räppärit Asa ja Paleface. Uusista virtauksista huolimatta monet jopa 50 vuotta vanhat protestilaulut ovat edelleen yhtä ajankohtaisia kuin syntyessään. Tutustu viidentoista väläyksen listaan eri vuosikymmeniltä!

  • Veikko Lavin lauluja ja tarinoita elämästä

    23.04.2012 Elävä arkisto

    Veikko Lavi tulkitsi vähäosaisten tunnot ja työläisten arjen kepeiksi ralleiksi ja kaihoisiksi balladeiksi, joissa soi kansanlaulun tarttuvuus. Ohjelmissa Lauluja elämästä ja Väliasemalla Veikko Lavi lauluntekijä kertoo elämästään ja musiikkinsa synnystä. Tarinoinnin ohessa kuullaan Lavin ikimuistoisia kappaleita.

  • Veikko Lavi lavalla

    28.07.2008 Elävä arkisto

    Kymenlaaksolainen laulaja-lauluntekijä Veikko Lavi laulaa väärästä vitosesta ja Kervisen kaljabaarista Hauskojen laulujen illassa vuonna 1976. Lauluja elämästä -ohjelmassa on taltioitu hitti Silakka-apaja, Isän kädet ja muita Lavin lauluja vuonna 1978.

  • Olympialauluja

    11.06.2008 Elävä arkisto

    Olympia-aate on inspiroinut myös suomalaisia lauluntekijöitä. Ensimmäinen olympialaulu ilmestyi jo vuonna 1912 Tukholman kisojen innoittamana.

  • Veikko Lavi vastusti eliitti- ja Nato-kulttuuria

    08.09.2006 Elävä arkisto

    Veikko Lavi kertoo kiertueistaan, kanafarmistaan ja laulunteostaan. Hän laukoo Peter von Baghille myös mielipiteitään kaupallisesta ”Nato-musiikista” ja eliittikulttuurista.