Hyppää pääsisältöön

satelliittitelevisio

  • Al-Jazeera näkyy taas Egyptissä

    09.02.2011 Yle Uutiset

    Qatarilainen televisiokanava Al-Jazeera saa taas lähettää ohjelmiaan Egyptissä. Egyptiläinen satelliittiyritys Nilesat palautti televisiokanavan näkyviin keskiviikkona. Nilesat katkaisi Al-Jazeeran lähetykset helmikuun alussa Egyptin hallituksen käskystä.

  • Lahtelaiset egyptiläismiehet jännittävät maansa puolesta

    07.02.2011 Yle Uutiset

    Suomessa asuvat egyptiläiset ovat seuranneet huolestuneina kotimaansa tilannetta. Arabialaiset satelliittikanavat välittävät tietoja Egyptistä ympäri vuorokauden. Yhteydenpito omaisiin on rauhoittanut mieliä.

  • Al-Jazeeran häirintä jatkuu Egyptissä

    05.02.2011 Yle Uutiset

    Televisiokanava al-Jazeeran Kairon toimituksen päällikkö ja toimittaja on vapautettu, kertoo arabikanava. Heidät pidätettiin aiemmin lauantaina päivä sen jälkeen, kun al-Jazeeran toimitukseen Kairossa oli hyökätty.

  • Egyptissä pidätetyt Al-Jazeeran toimittajat vapautettu

    31.01.2011 Yle Uutiset

    Televisiokanava Al-Jazeeran toimittajat on vapautettu Kairossa. Kanavan englanninkielisen toimituksen kuusi toimittajaa pidätettiin aiemmin päivällä. Egyptin viranomaiset kielsivät eilen qatarilaisen Al-Jazeeran toiminnan maassa.

  • Egypti kielsi uutiskanava al-Jazeeran

    30.01.2011 Yle Uutiset

    Egyptin eroava tiedotusministeri on antanut määräyksen uutiskanava al-Jazeeran toiminnan kieltämiseksi maassa. Al-Jazeera on seurannut Egyptin levottomuuksia tiiviisti ja antanut ehkä kattavimman kuvan maan tapahtumista.

  • Raivostuneet palestiinalaiset tuhosivat Al-Jazeeran toimitusta

    25.01.2011 Yle Uutiset

    Qatarilaisen uutiskanavan Al-Jazeeran julkaisemista tiedoista raivostuneet palestiinalaiset ovat tuhonneet kanavan Länsirannalla olevaa toimitusta. Palestiinalaisjohto on puolestaan tuominnut kanavan paljastukset. Al-Jazeera kertoi sunnuntaina hallussaan olevien asiakirjojen todistavan, että palestiinalaiset tarjosivat Israelille mahdollisuutta liittää itseensä Itä-Jerusalemissa sijaitsevat juutalaissiirtokunnat.

  • Maahanmuuttovastainen puolue haluaa estää arabikanavien lähetykset Tanskassa

    31.10.2010 Yle Uutiset

    Ulkomaalaisvastaisena pidetyn Tanskan kansanpuolueen johtaja vaatii arabikanavien Al Jazeeran ja Al Arabiya kieltämistä Tanskassa. Puolueen johtaja Pia Kjaersgaard väittää arabiankielisten tv-kanavien lietsovan vihaa länsimaista yhteiskuntaa vastaan maan siirtolaisyhteisöissä.

  • Al-Jazeera: Wikileaks syyttää USA:ta sadoista siviilikuolemista Irakissa

    22.10.2010 Yle Uutiset

    Wikileaks-nettisivusto on paljastanut uusia amerikkalaisasiakirjoja Irakin sodasta, väittää Al-Jazeera uutistelevisio. Al-Jazeeran mukaan vuoto paljastaa laajaa kidutusta ja siviilien surmaamista. Wikileaks sanoo kuitenkin Twitter-viestissään, etteivät Al-Jazeeran tiedot pidä paikkaansa.

  • Nigeriassa on kidnapattu kolme urheilujournalistia

    02.03.2010 Yle Uutiset

    Kolme toimittajaa on kidnapattu levottomalla suistoalueella Nigeriassa. Afrikkalaiselle satelliittikanavalle työskentelevät urheilutoimittajat olivat matkalla lentokentälle joutuessaan aseellisen hyökkäyksen kohteeksi.

  • Uutiskanava Al-Jazeeran toiminta kiellettiin Länsirannalla

    16.07.2009 Yle Uutiset

    Palestiinalaishallinto on kieltänyt uutiskanava Al-Jazeeran toiminnan Jordan-joen länsirannalla. Syynä on tiettävästi kanavalla haastatellun presidentti Abbasin pitkäaikaisen kilpailijan väite, että Abbasilla olisi ollut osuutta Jasser Arafatin kuolemaan.

  • Dingo ja levottomat tuhkimot

    06.05.2009 Elävä arkisto

    Dingo-ilmiö työllisti myös poliisia ja psykologega.

    Dingo-ilmiö työllisti 1980-luvulla musiikkibisnestä, poliisia ja psykologeja. "Tääll on kovat dingot menossa", arvioi virkavalta keikkapaikan tuntumassa.

  • Obama tarjosi Kuuballe uutta alkua

    18.04.2009 Yle Uutiset

    Yhdysvaltain presidentti Barack Obama tarjoaa Kuuballe uutta alkua maiden välisissä suhteissa.

  • BSkyB pulittaa Valioliigan tv-oikeuksista yli miljardin

    04.02.2009 Yle Urheilu

    Jalkapallon Englannin Valioliiga näkyy jatkossakin satelliittitelevisioyhtiö BSkyB:n kanavilla Britanniassa. Lehtitietojen mukaan mediamoguli Rupert Murdochin johtama Sky pulittaa kolmen vuoden sopimuksesta yli 1,1 miljardia euroa.

  • Al Jazeera houkutti amerikkalaisia Gazan sodan aikana

    25.01.2009 Yle Uutiset

    Al Jazeera -uutiskanavan englanninkielinen palvelu sai suuren määrän amerikkalaisia käyttäjiä Israelin ja Hamasin tässä kuussa käymien taisteluiden aikana.

  • Turkin kurdit saivat oman televisiokanavan

    01.01.2009 Yle Uutiset

    Turkissa aloitti uudenvuodenpäivänä lähetyksensä ympärivuorokautinen kurdinkielinen televisiokanava. Kurdin puhuminen oli Turkissa kielletty vuoteen 1991 asti. Kanavan perusti Turkin valtio.

  • Saippuaoopperat kuohuttavat paastokautena Saudi-Arabiassa

    16.09.2008 Yle Uutiset

    Saudi-Arabiassa tunteita nostattaa maan korkeimman uskonnollisen johtajan Salih ibn al-Luhaidan lausunto riettaina pitämistään tv-ohjelmista. Al-Luhaida on vaatinut kuolemantuomiota kevyitä tv-ohjelmia lähettävien satelliittikanavien johtajille.

  • Aril Edvardsen on kuollut

    11.09.2008 Yle Uutiset

    Norjalainen saarnaaja ja evankelista Aril Edvardsen on kuollut. Hän kuoli Mombasassa sydänsairauteen.

  • Halonen kehottaa Kiinaa osallistumaan ilmastotalkoisiin

    22.08.2008 Yle Uutiset

    Tasavallan presidentti Tarja Halonen kehottaa Kiinaa osallistumaan kansainväliseen yhteistyöhön taistelussa ilmastonmuutosta vastaan. Halonen sanoi Honkongissa toimivan Phoenix TV:n haastattelussa, että vaikka Kiina on väkiluvultaan maailman suurin valtio, se ei voi ratkaista kaikkia ongelmia yksin.

  • Karadzicin sellissä on miellyttävät olot

    30.07.2008 Yle Uutiset

    Haagin oikeudenkäyntiä odottavalle Radovan Karadzicille on järjestetty kansainväliset vaatimukset osin ylittävät selliolot. Hän voi seurata satelliittitelevisiota ja päästä päivittäin ulkoilemaan.

  • Viasat pudotti YLEn kanavat satelliittijakelustaan

    06.06.2008 Yle Uutiset

    Maksutelevisioyhtiö Viasat on pudottanut keväällä YLEn kuusi kanavaa ja Nelosen kanavan satelliittijakelustaan. Muutoksella yhtiö tekee tilaa kolmelle teräväpiirtokanavalle ja MTV3:n uusille kanaville.

Sivut