Sisältöä aiheesta Ylen vuosi 2019
Pääsisältö
Lue toimitusjohtajan katsaus 2019: Liveä, läsnäoloa ja henkilökohtaista palvelua
Yle säilyi merkityksellisenä kaikille suomalaisille. Tavoitimme viikossa 96 prosenttia suomalaisista ja päivittäin 78 prosenttia. Luottamus Yleen säilyi korkealla.
- Vuonna 2019 Yle tavoitti 96 % suomalaisista joka viikko
- TV:ssä oli 4 kanavaa ja 18 900 tuntia ohjelmaa, radiossa 6 kanavaa ja 47 500 tuntia ohjelmaa.
- Teimme ohjelmia 12 kielellä.
- Palvelumme verkossa ovat Suomen käytetyimpiä.
- Yle Areenassa oli 16 400 tuntia ohjelmaa tallenteina ja 2,3 miljoonaa käynnistystä joka päivä.
- Ylen verkko- ja mobiilipalveluihin tehtiin 1 055 miljoonaa käyntiä.
- Yle Tunnuksia oli yhteensä 1 450 000.
- Julkaisimme 965 tuntia aarteita arkistosta, 90 tuntia viittomakielisiä palveluja, 33 tuntia kuvailutulkkauksia ja 20 tuntia uutisia selkosuomeksi.
- Ylessä työskenteli 2 847 oman alansa asiantuntijaa.
- Olimme läsnä 25 paikkakunnalla.
- Meillä on 18 suomenkielistä, 8 ruotsinkielistä ja yksi saamenkielinen toimitus.
- Ylellä oli 7 kirjeenvaihtajaa ja 10 avustajaa.
- Yle-veron määrä oli 0-163 euroa.
Arvomme suomalaisille
Ylen tehtävistä suomalaiset kokivat tärkeäksi luotettavan tiedon ja kotimaiset sisällöt omalla äidinkielellä.
Vuoden kohokohdat
Huomioimme sisällöissä ja palveluissa eri ikäiset ja erilaiset suomalaiset. Kohtasimme heitä tapahtumissa.
Työkulttuuri ja osaamisen kehittäminen
Jatkoimme työkulttuurin määrätietoista kehittämistä ja panostimme osaamisen kehittämiseen.
Talouden luvut
Talous säilyi tasapainoisena. Käytimme 79 prosenttia verotuotoista sisältöjen ja palvelujen tekemiseen suomalaisille.