Marssijärjestys uusiksi - Real Madrid ohittanut Unitedin urheilubrändin

Espanjan jalkapalloliigan mahtiseura Real Madrid on noussut maailman arvokkaimmaksi urheilubrändiksi.

Kuva: EPA

Maailman arvokkain jalkapalloseura ei ole enää listaa vuodesta 2004 asti hallinnut Manchester United, kertoo talouslehti Forbes.

Ykköspaikalle noussut Real Madrid on kasvanut brittiseuraa nopeammin ja samalla tehnyt rahakkaita, maailmanlaajuisia sponsorisopimuksia.

Madridilaisseuran arvo on noussut nopeassa tahdissa peräti 1,8 miljardia dollaria ja sitä kautta kokonaisarvo on kohonnut 3,3 miljardiin dollariin, vahvistaa Forbes. 

Manchesteriläisseura ei ole kaukana 3,17 miljardilla dollarilla. Kolmanneksi on noussut espanjalainen menestysseura Barcelona (2,6 miljardia).

Kärkikymmenikköön mahtuvat lisäksi MLB:n New York Yankees, NFL:n Dallas Cowboys, sekä New England Patriots, MLB:n Los Angeles Dodgers, NFL:n Washington Redskins, New York Giants ja lontoolainen jalkapalloseura Arsenal (1,3 miljardia).