Ei enää nälkää jatkaa - Hirvosen ralliura loppunee Walesin MM-ralliin

Mikko Hirvosen 12 vuotta kestänyt ja 15 osakilpailuvoittoa tuonut MM-ralliura saanee pisteensä marraskuun Walesin rallissa.

urheilu
Se oli siinä. Mikko Hirvosen ralliuraa on jäljellä enää neljän MM-rallin verran. Jatkosta ei ole enää neuvoteltu minkään tiimin kanssa.
Se oli siinä. Mikko Hirvosen ralliuraa on jäljellä enää neljän MM-rallin verran. Jatkosta ei ole enää neuvoteltu minkään tiimin kanssa.Miika Wuorela

Miehen manageri Timo Jouhki myöntää, ettei jatkoa Fordilla enää ole, eikä muistakaan tallipaikoista enää aktiivisesti neuvotella. Tämä tarkoittaa sitä, että marraskuun puolivälissä ajettava Walesin osakilpailujää Hirvosen ralliuran viimeiseksi MM-tasolla.

Lopullista päätöstä ei ole vielä tehty, mutta ei Mikko ole ollut hirveän halukas enää jatkamaan. Hieman olemme jo sopineet, ettemme enää katsoisi mitään.

Timo Jouhki

- Lopullista päätöstä ei ole vielä tehty, mutta ei Mikko ole ollut hirveän halukas enää jatkamaan. Hieman olemme jo sopineet, ettemme enää katsoisi mitään, Jouhki paljastaa Yle Urheilulle.

Hirvosen paikan M-Sportin tehdastiimissä perinee nopea virolainen Ott Tänak, joka palasi vuoden ajotauolta takaisin MM-ralleihin kauden alussa. M-Sportia johtava Malcom Wilson vahvisti jo viime viikonlopun Saksan MM-rallin yhteydessä nuoren Elfyn Evansin jatkavan tiimissä.

- Tänak on yksi vaihtoehto Mikon tilalle. Tosiasia on se, ettei Mikko halunnut jatkaa M-Sportilla. Hän kuvitteli, että Ford olisi ollut kilpailukykyisempi ja lähempänä vaikkapa Citroënia.

- Niin ei kuitenkaan ollut, joten optio jää nyt käyttämättä. Emme halunneet jatkaa tehdyillä sopimusehdoilla, myöntää Jouhki.

Pitkin kesää jatkuneet keskustelut eivät johtaneet suotuisaan lopputulokseen M-Sportin kanssa.

Tosiasia on se, ettei Mikko halunnut jatkaa M-Sportilla. Hän kuvitteli, että Ford olisi ollut kilpailukykyisempi ja lähempänä vaikkapa Citroënia.

Timo Jouhki

- Toki olemme olleet Malcolmin kanssa puheissa, mutta hänelläkään ei ole mitäänmuutosta näkyvissä. Pääsponsorin puuttuessa hänen on aina katsottava budjetti todella tiukaksi ns. virallisten tehdasautojen ajattamiseen. Kehitystyökin jäisi tässä tapauksessa varsin pieneksi.

Muita vaihtoehtoja ralliuran jatkumiselle ei käytännössä ole. Kaikki muut tiimit pitänevät kokoonpanonsa entisellään, eikä edes tulokastiimi Hyundailla ole paikkaa auki.

- Hyundaillakin on vielä paljon opittavaa. Eivät hekään oikein vielä tiedä, missä he menevät. Neuville on nuori ykköskuljettaja tiimissä, mutta hänelläkin on vielä aika vähän kokemusta. En osaa sanoa heidän tilanteestaan oikein mitään.

Miika Wuorela

Kirjeikoni

Tilaa Yle Urheilun uutiskirje ja muita uutiskirjeitä!

Saat Ylen parhaat sisällöt suoraan sähköpostiisi! Tilaa niin monta kirjettä kuin haluat!

Siirry tilaamaan

Suosittelemme

Tuoreimmat