Markkinointiyhtiö vastaa: Tappara mainosti vedonlyöntifirmaa vahingossa

Infrontin mukaan seuroja on ohjeistettu olemaan käyttämättä vanhoja taustamateriaaleja CHL:n markkinoinnissa.

Kuva: Yle

Tapparan järjestämässä CHL-liigan tiedotustilaisuudessa näkyneet ulkomaisen vedonlyöntifirman No Logo -mainokset johtuivat seuran virheestä, kertoo Sveitsin Infrontin projektijohtaja Andreas Biffiger.

Poliisihallituksen tulkinnan mukaan No Logo -mainos on arpajaislainsäädännön vastainen.

CHL:n viestintäpäällikön Szymon Szymbergin mukaan torstaisessa kyse oli markkinointiyhtiö Infrontin ohjeistuksesta. Yhtiön mukaan Tapparan tiedotustilaisuuden kaltaisia tapahtumia on nimenomaan pyritty välttämään.

- Suomen lainsäädäntö on erittäin tiukka tässä asiassa. Tänä vuonna No Logoa ei tulla näkemään missään CHL:n materiaaleissa, Biffiger sanoo.

- Tapparan tapauksessa heillä ei vielä ollut uusia taustakankaita, joissa No Logo -mainoksia ei ole. Olemme ohjeistaneet seuroja, ettei vanhoja taustoja käytettäisi enää tällä kaudella.

Tapparan toimitusjohtaja Mikko Leinonen ei halunnut enää kommentoida asiaa.

- Mappi on pantu sen suhteen kiinni, Leinonen sanoo.