1. yle.fi
  2. Urheilu
  3. urheilu

Kuvat: Näin yksinkertaista on ottelun "markkinointi" - nerokas tempaus

Raumalainen SalBa pelaa tänään kolmannen Salibandyliigan karsintaottelun Steelersiä vastaan. Ottelutapahtuman "markkinointi" on herättänyt hilpeyttä sosiaalisessa mediassa.

Sisältöä ei voida näyttää

Ylen palveluissa voidaan näyttää sosiaalisessa mediassa julkaistuja sisältöjä. Tarkista evästeasetuksesi, jos haluat säätää sisältöjen näkymistä Ylen palveluissa. Tarkistamalla evästeasetuksesi voit vaikuttaa näkemääsi sisältöön sivuillamme.

Raumalainen SalBa isännöi tänään kolmatta Salibandyliigan karsintaottelua Hämeenlinnan Steelersiä vastaan. Salibandyliigassa tällä kaudella 13. sijoittunut SalBa johtaa karsintasarjaa 2-0 ja sillä on mahdollisuus varmistaa liigapaikkansa illalla.

Mahdollisen ratkaisuottelun kynnyksellä Raumalla on satsattu markkinointiin pilke silmäkulmassa ja keskitytty kertomaan olennainen. Kuvat koruttomista ottelumainoksista lähtivät leviämään välittömästi sosiaalisessa mediassa ja kaikkien urheilumarkkinoinnin kehityskeskusteluiden joukossa raumalaisten valkoiset A4-paperiarkit harakanvarpaineen keräsivät kehuja ennen kaikkea aitoudestaan.

- Otettiin @raumansalba järeet keinot käyttöön markkinoinnissa @salibandyliiga, SalBan puheenjohtaja Teppo Lundell kirjoitti Twitter-julkaisussaan aamulla.

SalBa tähdentää kuitenkin, ettei kysymys ole seuran omasta markkinoinnista, vaan ulkopuolisen työstä.

SalBa hävisi aiemmin liigan playout-karsinnat Nokian Krp:lle ja joutui sen myötä taistelemaan paikastaan divarin toiseksi sijoittunutta joukkuetta vastaan. Steelers hävisi divarin loppuotteluissa liigaan nousseelle Lammin Salibandylle voitoin 2-3.

Korjaus 2.4.2016 kello 14.00: "Mainokset" eivät olleet SalBan tekemiä, kuten jutussa aiemmin väitettiin.