Suora

  • Urheilustudio MM-hiihdot 4.3.
  • VM på skidor, kombinerat, herrar, backe (svenskt referat)
  • Miesten yhdistetyn mäkiosuus HS 137
  • Urheilustudio MM-hiihdot 4.3.
  • Urheilustudio MM-hiihdot 4.3.
  • VM på skidor, damernas stafett (svenskt referat)
  • Naisten viestihiihto 4 x 5 km
  • Urheilustudio MM-hiihdot 4.3.
  • VM på skidor, kombinerat, herrar, skidor (svenskt referat)
  • Miesten yhdistetyn hiihto-osuus 10 km
  • Världscupen i skidskytte, damernas stafett (svenskt referat)
  • Naisten viesti, Nove Mesto
  • Urheilustudio MM-hiihdot 4.3.
  • VM på skidor, herrarnas backhoppning, kval (svenskt referat)
  • Miesten mäkikarsinta HS 137
  • Urheilustudio MM-hiihdot 4.3.

Karvalakkikansa pelastaa pyhäkierroksen - tapaninpäivänä ei kestitä yritysasiakkaita

Tapaninpäivän ottelutapahtumissa kiekkoseurat saavat kiittää lipputiskin kautta kulkevaa ihan tavallista toppatakkiväkeä.

urheilu
Jääkiekkoyleisöä
Tomi Hänninen

*TAMPERE. *Pyhänä yritysasiakkaiden määrä putoaa selvästi, esimerkiksi Hakametsän aitiokäytävällä on tapaninpäivän liigapelissä tavallista peli-iltaa huomattavasti tyhjempää.

- Joulu, pyhäpäivä… ei se ole yrityksille paras mahdollinen. Meillä on toki kuluttajille suunnattuja ns. kaveriaitioita, niitä oli myynnissä tänäänkin mutta kyllä se vaan pitää tiedostaa, että bisnespäivät ovat erikseen kuin kuluttajapäivät, kertoo Tapparan myynti- ja markkinointijohtaja Aki Holma tyhjällä aitiokäytävällä.

- Emme yritä muuttaa väkisin kuluttajan käyttäytymistä, vaan me yritetään vahvistaa sitä, mitä se suosii.

Tällä hetkellä kuluttaja suosii tulla tapaninpäivänä normaalilla lipulla katsomaan peliä, Holma jatkaa.

Joulukinkkua ei hallissa ole tarjolla joulunvieton jatkajille, perustarjonnan kanssakin Tappara joutui tekemään järjestelyjä pyhän peliä varten. Leipomotarvikkeiden toimitukset oli aikataulutettava etukäteen, osa toimituksista otettiin kylmäsäilytykseen jo aatonaattona. Bisnesväen pihvitilauksissa ei ollut ruuhkaa, tapaninpäivän pelissä myös ottelutapahtuman tarjottavat myydään hallin käytävällä.

Laskukaava menee suunnilleen näin: yhden aition lippumyyntituloa vastaan lipputiskiltä pitää myydä 30-50 tavallista ns. irtolippua. Tarjoilujen näkökulmasta aitiomyynti on myös seuroille käytävämyyntiä tuottoisampaa. Firman piikkiin tilataan mieluusti pihvit ja pullollinen viiniä, kaverin tai puolison kanssa nautitaan käytävällä pullakahvit tai oluset.

- Tappiota ei tietysti tule kun aitiossa ei ole valotkaan päällä. Toki mielellään aitiot olisivat käytössä pyhäpäiväpelissä mutta kyllä me tiedostimme tämän jo etukäteen. Tiesimme, että b-to-b -asiakkaat eivät halliin löydä mutta tapaninpäivät, silloin kun on pelejä ollut, ovat historiassa olleet aina hyviä pelipäiviä. Odotimme kuutta tuhatta ja siinä ollaan, mitä odotettiin, myynti- ja markkinointijohtaja Aki Holma kertoo.

Tapparan urheilullisesti hyvä syksy näkyy positiivisena vireenä myös myynnillisesti. Sekaan mahtuu toki joulua edeltävän Lukko-pelin kaltaisia reilun 4000 katsojan iltoja mutta yleisömäärien keskiarvoissa Tappara on hyvässä vauhdissa. Ennen Ässät ottelua pelattujen 16 kotiottelun keskiarvo on 5366 kun edellisen runkosarjan 30 kotona pelatussa ottelussa Tappara houkutteli Hakametsään 5225 katsojaa.

- Syksyssä ollaan hieman edellä viime syksyä ja myös kaupallisesti ollaan hieman edellä viime vuotta, Holma laskee.

Kirjeikoni

Tilaa Yle Urheilun uutiskirje ja muita uutiskirjeitä!

Saat Ylen parhaat sisällöt suoraan sähköpostiisi! Tilaa niin monta kirjettä kuin haluat!

Siirry tilaamaan

Suosittelemme

Tuoreimmat