Suora

  • Urheilustudio 6.12.
  • Alppihiihdon MC: Santa Caterina, miesten suurpujottelun 1. lasku
  • Santa Caterina, miesten suurpujottelu, 1. lasku
  • Rallin MM Monza - EK 15 - live
  • Urheilustudio 6.12.
  • Monza, EK 15
  • Urheilustudio 6.12.
  • Urheilustudio: Rallin MM
  • Monza, Power Stage live
  • Monza, Power Stage live
  • Ampumahiihdon MC: Kontiolahti, miesten viesti
  • Alppihiihdon MC: Santa Caterina, miesten suurpujottelun 2. lasku
  • Ampumahiihdon MC, miesten viesti, Kontiolahti
  • Urheilustudio 6.12.
  • Santa Caterina, miesten suurpujottelu, 2. lasku
  • Urheilustudio 6.12.
  • Ampumahiihdon MC, Naisten takaa-ajokilpailu, Kontiolahti

Latvala mietteliäänä vastoinkäymisten jälkeen: "Se on nyt vaan kärsittävä tässä kisassa"

Jari-Matti Latvala ei tiennyt pitäisikö itkeä vai nauraa toisen varsinaisen kisapäivän maalissa.

urheilu
Jari-Matti Latvala.
Jari-Matti Latvala.EPA

Meksikon MM-ralli vaihtui Jari-Matti Latvalan osalta mollisointuiseksi jo kisan ensimmäisenä varsinaisena kilpailupäivänä.

Myös lauantai osoittautui Latvalalle ohdakkeiseksi. Toyotan tiimi ei uskaltanut valjastaa kaikkia Yaris WRC:n hevosvoimia Latvalan käyttöön. Ylikuumennut moottori olisi saattanut täydellä teholla ottaa nokkiinsa ja matka keskeytyä.

Lisähärmia toi iltapäivän lenkillä pieleen mennyt rengasvalinta. Viimeistään se söi Latvalan mahdollisuudet kivuta tuloslistalla.

- En tiedä, itkisinkö vai nauraisinko. Ennuste oli, että iltapäivän lenkillä sataa, mutta siellä oli ihan kuivat tiet ja hyvä pito. Niissä olosuhteissa pehmeä rengas meinaa sulaa alle, kertasi Latvala Yle Urheilulle.

- Ensimmäinen erikoiskoe oli aika huono, ja toistamiseen ajettu 38-kilometrinen myös. Yritimme vain selvitä sieltä pois, ja onnea olikin ettei renkaat hajonneet. Vaikeaa se todella oli. Olisi ehdottomasti pitänyt olla kovat renkaat, kuten useimmilla muillakin.

Mikäli Latvala vain pitää sijoituksensa maaliin asti, on luvassa silti tukku arvokkaita MM-pisteitä. Kuudes sija olisi raskaasta kilpailusta mukava lohtu.

- Positiivista oli se, että "superit" ja El Brinco (EK14) menivät kuitenkin kohtuullisesti. Tiedän monta asiaa, jotka pitää parantaa. Se on nyt vain kärsittävä nämä hommat tässä kisassa. Ei pystytä muuhun, kun moottori kärsi eka päivänä liikaa. Ei pystytä sitä ihan optimoimaan, joten se on vain mentävä niillä elementeillä, jotka meillä on.

Täysin pystyyn ei Latvala ole käsiään vielä nostanut. Mikäli tiimi näkee mahdolliseksi palauttaa Latvalan autoon lisää tehoa, lähtee mies yrittämään pistepottinsa kasvattamista vielä rallin päättävällä Power Stagella.

- Positiivista on ollut se, että mitään ongelmia moottorin lämpöjen kanssa ei tänään ole ollut. Ehkä voimme hieman puristaa enemmän tehoa irti huomenna, ja olla mukana taistelemassa pisteistä Power Stagella, suunnitteli Latvala.

Kirjeikoni

Tilaa Yle Urheilun uutiskirje ja muita uutiskirjeitä!

Saat Ylen parhaat sisällöt suoraan sähköpostiisi! Tilaa niin monta kirjettä kuin haluat!

Siirry tilaamaan

Suosittelemme

Tuoreimmat