Koe uusi yle.fi

Yli 22 000 potilasta sai laskun kolmeen kertaan – HUS pahoittelee virhettä

Laskut on lähetetty uuden vuoden molemmin puolin kolmessa eri kuoressa ja niissä kaikissa on sama potilaslasku.

potilasmaksut
sairaalan sisäänkäynti
Ismo Pekkarinen / AOP

HUS on lähettänyt potilaslaskun vahingossa yli 22 000 asiakkaalleen kolmeen eri kertaan.

HUS-kuntayhtymä pahoittelee virhettä ja pyytää asiakkaita tarkistamaan laskut sekä maksamaan identtisistä laskuista vain yhden.

Potilaslaskuja lähti kolmeen kertaan viime viikon perjantain ja kuluvan viikon keskiviikon välisenä aikana. Laskut on lähetetty kolmessa eri kuoressa, ja niissä kaikissa on sama potilaslasku.

Ylimääräisten laskujen vuoksi ei tarvitse ottaa erikseen yhteyttä asiakaspalveluun.

Laskujen monistumisen syynä oli Husin käyttämässä palveluyrityksessä tapahtunut virhe.