Verkkovihaan kyllästynyt miljardimainostaja uhkaa vetäytyä Facebookista ja Googlesta

Unilever on alkanut vieroksua Facebookia ja Googlea mainosalustoina. Yritys pelkää maineensa tahriintuvan verkkopalveluissa, joissa sen mukaan lietsotaan vihaa ja lapset ovat suojattomia.

Unilever Nv
saippuaa vaahdotetaan käsissä
Unileverin tuotteita ovat mm. Dove-hygieniatuotteet.Daniel Lynch / AOP

Yksi maailman mahtavimmista mainostajista eli päivittäistavarajätti Unilever uhkaa lopettaa markkinointinsa Facebookissa ja Googlessa, kertoo The Guardian -lehti. (siirryt toiseen palveluun)

Kaavailujen syynä on lasten suojattomuus ja yleinen vihanlietsonta verkkofoorumeissa. Unilever syyttää niitä myös yhteiskunnan jakautumisesta.

Kuluttajien on luotettava Unileveriin ja sen brändeihin, perustelee markkinoinnin vastuujohtaja Keith Weed. The Guardianin mukaan Weed selvittää asiaa puheessaan Kaliforniassa myöhemmin tänään.

Lehti kirjoittaa, että Unileverin kaltaiselle markkinajohtajalle kuluttajien luottamus on välttämätöntä ja verkkofoorumeista vetäydytään, jos ne eivät kykene suojelemaan alaikäisiä.

Unilever markkinoi tuotteitaan, muun muassa Dove-hygieniatuotteita ja Persil-pesuaineita, viime vuonna vajaan kahdeksan miljardin euron edestä. Vain Procter & Gamble, toinen päivittäistavaravalmistaja, käyttää markkinointiin vielä enemmän rahaa.

The Guardian: Marmite maker Unilever threatens to pull adds from Facebook and Google (siirryt toiseen palveluun)