Kaikki talviolympialaisista!

Alma Media kohensi tulostaan – kannattavuutta kansainvälisyydestä

Viime vuonna liikevaihdosta liki neljännes tuli Suomen ulkopuolelta.

Alma Media
Alma Median pääkonttori Helsingissä.
Tapio Rissanen / Yle

Viestintäkonserni Alma Median oikaistu liikevoitto nousi viime vuonna yli 51 miljoonaan euroon, kun se vuonna 2016 oli 35,2 miljoonaa. Liikevaihto kasvoi neljä prosenttia 367,3 miljoonaan.

Toimitusjohtaja Kai Telanteen mukaan digitaalinen mainonta kasvoi vahvasti, vaikkakin Suomen digimainonnan markkinoista noin puolet meneekin kansainvälisille toimijoille. Erityisesti Alma Mediassa kasvoivat mobiili- ja sisältömarkkinointi.

Telanteen mukaan kansainvälinen liiketoiminta on yhä keskeisempää Alma Median kasvussa. Viime vuonna liikevaihdosta 23 prosenttia tuli Suomen ulkopuolelta ja oikaistusta liikevoitosta 39 prosenttia. Nopeimmin kasvaneita maita olivat Tsekki, Slovakia ja Kroatia.

Kansainvälinen liiketoiminta on erittäin kannattavaa, sanoo Telanne.

Tänä vuonna liikevaihto pysynee viime vuoden tasolla ja liikevoitto kasvanee, Alma Media arvioi.