Marimekko petrasi tulostaan – myyntikampanjan ajoitus lihotti kassaa

Marimekon liikevaihto kasvoi 24 prosenttia.

Marimekko
Marimekon kesänäytös Esplanadin puistossa
Marimekko esitteli mallistoaan kesänäytöksessä Esplanadin puistossa toukokuussa.Jarno Kuusinen / AOP

Muotiyhtiö Marimekko paransi tulostaan toisella vuosineljänneksellä.

Yhtiön vertailukelpoinen liikevoitto nousi huhti-kesäkuussa 3,1 miljoonaan, kun tulos vuotta aiemmin oli 0,7 miljoonaa. Liikevaihto kasvoi 24 prosenttia, ollen 28,2 miljoonaa euroa huhti-kesäkuussa.

Kasvua kertyi erityisesti vähittäis- ja tukkumyynnistä Suomessa sekä Aasian-Tyynenmeren alueella. Suomessa vähittäismyynnin kasvuun vaikutti osaltaan muutos joka kevät toteutettavan myyntikampanjan ajoituksessa.