Taste of Helsinki lopettaa toimintansa: "Päätös ei ollut helppo"

Helsinki haluaa profiloitua tapahtumien kaupunkina, mutta Taste of Helsingin tapahtumasuunnitellija Mira MacNamaran mukaan kommunikaatio kaupungin ja yrittäjien kanssa ei suju.

Lyhyet
Ruokafestivaali Taste of Helsinki
Petteri Juuti / YLE

Suosittu ruokatapahtuma Taste of Helsinki lopettaa toimintansa tähän kesään. Tämän kesän gourmetfestivaali oli järjestyksessä seitsemäs ja jää siis viimeiseksi.

Vuosien varrella Taste of Helsinki on tarjoillut 400 000 annosta noin 75 000 kävijälle ja tapahtumaan on osallistunut 47 tasokasta ravintolaa. Kunakin vuonna kymmenkunta ravintolaa on tarjoillut festivaaleilla 3-4 maisteluannosta kukin 5-6 euroa kappale. Tavoitteena on ollut esitellä ruokakulttuuria ja madaltaa huippuravintoloiden kynnystä.

Taste of Helsingin tapahtumasuunnittelija Mira MacNamaran mukaan lopettamispäätös ei ollut helppo. Taustalla ovat muun muassa alati kasvavat kustannukset, kuten Taste of –brändin lisenssimaksu ja aluevuokra. MacNamara koki myös yhteistyön Helsingin kaupungin kanssa nihkeäksi.