Japanilainen designjätti Muji jää pysyvästi Suomeen – "alueellinen pääkonttori" avautunee Helsinkiin ensi vuonna

Mujilla on ollut Suomessa aiemmin vain pop-up-liike. Japanilaisketjulla on 900 liikettä ympäri maailman ja 2,7 miljardin euron liikevaihto.

muotoilu
Masaaki Kanai
Pääjohtaja Masaaki Kanai.Mårten Lampén / Yle

Japanilainen minimalistisia kodintavaroita ja vaatteita myyvä designtuoteketju Muji perustaa tytäryhtiön ja pysyviä liikkeitä Suomeen. Ketjun emoyhtiö Ryohin Keikaku ilmoittaa, että ensimmäinen pysyvä liike on tarkoitus avata Helsinkiin ensi vuoden marraskuussa.

Mujilla on ollut Suomessa pop-up-liike viime vuonna ja se on lähipäivinä avaamassa uuden pop-upin Helsinkiin.

Yhtiö kertoo tiedotteessaan (siirryt toiseen palveluun), että kysyntä Suomessa on suurta, minkä takia Muji on päättänyt lähteä houkuttelevalle markkinalle.

Vuonna 1980 perustettu Muji syntyi vastaiskuna kulutusyhteiskunnalle ja brändi- ja sunnittelijalähtöiselle muodille. Nimi kääntyy "merkittömiksi laatutuotteiksi".

Muji on tunnettu vähäeleisen esteettisistä päivittäistavaroista, vaatteista ja kodintarvikkeista. Ketjulla on 900 liikettä ympäri maailman, yli 7 000 tuotteen valikoima ja 2,7 miljardin euron liikevaihto.

Mujin suunnitelmista kertoi Suomessa aiemmin Kauppalehti (siirryt toiseen palveluun).

Lue lisää:

Kansainvälinen designjätti Muji haluaisi perustaa lippulaivamyymälänsä Helsinkiin