YouTube-kuninkaan fanit kävivät vastaiskuun idolinsa puolesta – ruotsalainen PewDiePie pitää pintansa suosituimpana

PewDiePie striimaa videopelaamistaan, haastajana on muun muassa Bollywood-musiikkivideoita lähettävä intialaisyhtiö.

YouTube
 Felix Kjellberg, eli PewDiePie
Felix Kjellberg, eli PewDiePiePelle T. Nilsson / AOP

Kun intialaisen Bollywood-musiikkia tuottavan T-Series-levy-yhtiön YouTube-kanava lähestyi uhkaavasti huippusuositun PewDiePien tilaajaamääriä viime viikolla, lähtivät PewDiePien fanit taistoon, kirjoitta The Independent-lehti. (siirryt toiseen palveluun)

Erityisesti yksi fani on ottanut asian vakavasti. MrBeast-nimellä YouTubessa toimiva henkilö aloitti mainoskampanjan seuraamansa kanavan puolesta.

– Ostin mainostilaa tienvarsilta, televisiosta ja radiosta. Ostin mainospaikkoja julkisista vessoista, kertoo Mr.Beast pyrkimyksistään pitää PewDiePie Youtube-kuninkaana.

– Jos en tee mitään, T-Series pääsee ohitse tilaajamäärissä. Siksi käytin kaikki rahani mainostaakseni PewDiePieta.

PewDiePie eli ruotsalainen Felix Kjellberg striimaa YouTube-kanavallaan videopelaamistaan. T-series on puolestaan yhtiö, joka tuottaa muun muassa hindikielisiä Bollywood-musiikkivideoita.

Data-analyytikoiden mukaan T-seriesin piti ohittaa PewDiePie maanantaina. Näin ei kuitenkaan käynyt vaan tilaajien määrä on lähtenyt uuteen nousuun. Nyt PewDiePiella on yli 68 500 000 tilaajaa ja T-series noin 67 900 000.

YouTube-kanavilla seurataan nyt kahden suuren kahden kamppailua tilaajista hetki hetkeltä videoissa, jotka näyttävät reaaliajassa kuinka tilaajamäärät vaihtelevat.

PewDiePie on kommentoinut, ettei häntä haittaa jos T-series vie kärkipaikan. Hän kuitenkin arvioi, että yrityksen nousu kärkipaikalle henkilövetoisen sivun sijasta kertoisi YouTuben muutoksesta.