Peräti 95 prosenttia suomalaisista käyttää viikoittain Ylen palveluita. Yle on siis monelle yhä tärkeämpi myös henkilökohtaisesti. Kiinnostavin palvelu on koko väestön kohdalla TV1 ja alle 45-vuotiaiden kohdalla Areena.
Tulos selviää Ylen tilaamasta ja Taloustutkimuksen tekemästä tutkimuksesta. Siinä 2 616 suomalaista vastasi kysymyksiin muun muassa Ylen olemassaolon tärkeydestä.
Kun skaala oli 1-10 (10 tarkoittaa parasta arvosanaa), niin keskiarvoksi saatiin 8,2. Vuosi sitten tärkeyskeskiarvo oli tasan 8.
Kansalaisten arvosana Ylelle henkilökohtaisesti merkittävänä asiana nousi 7:stä 7,3:een.
Lisäksi kyselystä selviää, että nuoria (15–19-vuotiaita) Yle tavoitti aiempaa enemmän verkon ja somen kautta.
Sen sijaan alle 45-vuotiaiden televisiotavoittavuus on yhä laskussa. Verkkopalveluissa tuon ikäryhmän ihmisiä tavoitettiin hiukan viime vuotta paremmin.