JYTEn puhelinpalvelu ajoittain pahoin ruuhkautunut

Puhelinpalveluun tulee viikoittain 8000-9000 puhelua.

Lyhyet
Läheltä
Yle

Jyväskylän yhteistoiminta-alueen terveyskeskuksen JYTEn puhelinpalvelu on ajoittain pahoin ruuhkautunut. JYTE on lisännyt keskitettyyn puhelinpalveluunsa ruuhkaisimpina aikoina vastaajia, ja keväällä avuksi otetaan Huhtasuolla jo kokeiltu palveluvalikko.

– Meille tulee noin 8000 - 9 000 puhelua per viikko, jotka meidän tulee hoitaa. Ehkä suurimpana ongelmana on se, että samaan aikaan tarvitaan kiireellistä palvelua tai sitten kiireetöntä. Tähän meille on nyt maaliskuun alussa tarkotus sitten saada valikko millä me pystyttäisiin ohjaamaan puheluita niin, että ne ihmiset jotka tarvitsevat ajan nopeasti sen myös saisivat, kertoo JYTEn palvelupäällikkö Anne Kirmanen.

Esimerkiksi ajanvaraukseen saattaa joutua jonottamaan kymmeniä minuutteja, ja takaisinsoittoa vielä pidempään.