S-Pankin mobiilisovelluksessa häiriö – asiakkaat näkivät vieraita tilitietoja

Ongelma koski noin kahtasataa asiakasta.

S-Pankki
S-Pankin mobiili-liittymä
Ismo Pekkarinen / AOP

S-Pankin moviilisovelluksessa oli viikonloppuna ja maanantaina häiriö, jonka vuoksi pankin asiakkaat näkivät toistensa pankkitietoja. S-mobiili on toistaiseksi otettu pois käytöstä.

S-Pankin digitaalisesta kehityksestä vastaava johtaja Carl-Edvard Holmberg kertoi maanantai-iltana Ylelle, että häiriö koskee noin pariasataa asiakasta. Pankki on saanut häiriöstä muutamia kymmeniä ilmoituksia asiakkailta.

– Selvitämme asiaa koko ajan ja olemme saman tien yhteydessä niihin asiakkaisiin, joita häiriö on koskenut, Holmberg kertoo.

Näille asiakkaille lähetetään viesti verkkopankissa, ja heitä tavoitellaan puhelimitse.

Pankki ilmoittaa heti, kun sovellus on jälleen käytettävissä. Muut S-Pankin pankkipalvelut, kuten kortit ja verkkopankki, toimivat normaaliin tapaan. Verkkopankkia voi käyttää tunnuslukutaulukolla normaalisti.

Jos asiakkaalla ei ole enää tunnuslukutaulukkoa tallessa, sen saa maksutta S-Pankin asiakaspalvelupisteestä häiriön aikana. Suurin osa asiakaspalvelupisteistä on auki arkisin kello 20:een asti. Lähimmän asiakaspalvelupisteen sijainnin ja aukioloajan voi tarkistaa S-Pankin verkkosivuilta.

– Suhtaudumme pankkisalaisuuteen erittäin vakavasti ja olemme hyvin pahoillamme tapahtuneesta. Olemme myös aloittaneet keskustelut tapahtuneesta viranomaisten kanssa, Holmberg sanoo.