Vuoden kotimaan matkailuyritys Kemin Matkailu Oy on tehnyt talvesta kansainvälisen matkailutuotteen

Kaupungin matkailuyhtiö on onnistunut tuotteistamaan talven ja pohjoisen kansainvälisiksi matkailutuotteiksi.

Kemin Matkailu Oy
Dome eli kupoli Kemin Mansikkanokan aallonmurtajalla
Kemin Matkailu Oy on valittu vuoden kotimaiseksi matkailuyritykseksi. Yksi Lumilinnan uutuuksista tälle kaudelle on kulttuuritarjontaan keskittyvä dome.Laura Valta / Yle

Kemin matkailu Oy on palkittu vuoden kotimaisena matkailuyrityksenä 2019. Kemin matkailuyhtiötä kiitetään muun muassa siitä, että se on onnistunut tuotteistamaan pohjoisuutta, kylmyyttä ja luontoa kansainvälisiksi matkailutuotteiksi.

Valinnan teki matkailualan ammattilaisista koostuva raati. He kiittivät Kemiä paitsi onnistuneesta satsauksesta talvimatkailuun, myös tulevaan suuntaavasta ympärivuotisen toiminnan kehittämisestä.

Kemin Matkailu Oy:n toimitusjohtaja Susanna Koutonen kertoo olevansa onnellinen, mutta myös yllättynyt voitosta.

– Olemme Kemin Matkailussa tehneet valtavasti töitä matkailun ympärivuotisuuden kehittämisen parissa viimeisten vuosien aikana, ja olemme vihdoin siinä tilanteessa, että olemme valmiita vastaanottamaan roppakaupalla matkailijoita niin kotimaasta kuin ulkomailta läpi vuoden. Nyt kova työ palkitaan, Koutonen kertoo tiedotteessa.

Vuoden kotimainen matkailuyritys valittiin nyt kahdeksannen kerran. Lapista palkinnon on saanut aiemmin ainakin Harrinivan Lomakeskus vuonna 2014.

Kemin ympärivuotinen Lumilinna avattiin yleisölle tammikuussa. Sen ohella Kemin Matkailu Oy rakentaa vuosittain perinteisen Lumilinnan. Linna-alueella turisteja houkutellaan myös talviöiden näkymiä paljastaviin lasiseinäisiin rantahuviloihin, sekä muun muassa konserttielämyksiä tarjoavaan kupolimaiseen domeen.