Yksi Suomen suurimmista tapahtumista otti viimein digiloikan – Kainuun Rastiviikko uusii verkkosivunsa

Vuodesta 1966 järjestetyn Kainuun Rastiviikon kehittymistä ovat haitanneet vanhaksi käyneet digitaaliset palvelut.

Kajaani
Suunnistustossut kuvassa
Kengissä saa olla kuraa mutta nettisivuilla ei, sanovat suunnistajat.Tomi Hänninen

Kainuun Rastiviikon pitää uusia nettisivunsa, jotta tapahtuma jatkossakin vetäisi Kainuuseen tuhatmäärin ihmisiä.

Kainuun Rastiviikko on yksi Suomen suurimmista tapahtumista noin 30 000 vuosittaisella kävijällä. Jotta tämä tilanne säilyy, on Rastiviikko pidettävä houkuttelevana ja järjestelyiltään huipputason tapahtumana.

Siihen vaaditaan muun muassa verkkosivuston ja verkkokaupan uudistamista nykyaikaiseksi. Myös graafinen ilme uudistetaan.

– Vanhanaikaiset nettisivut ovat hankalat, sillä sieltä ei löydy tarpeeksi hyvin nykyaikaista tietoa tapahtumasta. Jatkossa nettisivuille tulee esimerkiksi tapahtuman lippuja myyvä verkkokauppa, sanoo kilpailu- ja majoitustoimiston vastaava Minna Rönkkö.

Kainuun Rastiviikko pidetään heinäkuun ensimmäisellä viikolla, jolloin majoituspalvelut ovat Kainuussa erityisen kysyttyjä.

– Olemme saaneet palautetta, että majoituksen varaustilanne pitäisi näkyä reaaliajassa netissä ilman viivettä.

Rastiviikko jättää Kainuuseen vuosittain 1–2 miljoonaa euroa.

Onhan sinulla jo puhelimessasi Ylen Uutisvahti? Lataa se tästä (siirryt toiseen palveluun)!