Imatranajon aikaistunut ajankohta näkyy lipunmyynnissä: "Tältä vuodelta ei odoteta huipputulosta"

Imatranajo tähtää markkinoinnissaan jo ensi vuoteen ja hyväksyy sen, että aikaistunut ajankohta voi näkyä tuloksessa.

Imatranajo
Imatranajo 2017 yleisöä Imatrankosken sillalla.
Imatranajo linkittyy ensi kesänä Imatralle suunniteltuun suurempaan, viikon mittaiseen kaupunkitapahtumaan.Tommi Parkkinen / Yle

Imatranajon aikaistuminen on vaikuttanut tapahtuman lipunmyyntiin. Hallituksen puheenjohtajan Pertti Lintusen mukaan kisan aikaistaminen on yllättänyt osan yrityksistä, jotka ostavat tapahtumaan lippuja.

Tähän mennessä yleisölippuja ja yrityslippuja on myyty muutama tuhat. Toisaalta tapahtuman aktiivinen markkinointi on alkanut vasta nyt. Lipunmyynti on perinteisesti kiivainta vasta tapahtuman alkumetreillä.

Imatranajo järjestetään nyt ensimmäistä kertaa kesäkuun puolivälissä, 14.-16. kesäkuuta. Aiemmin tapahtuma oli heinäkuussa.

Suuria yrityksiä tarvitaan lisää

Imatranajon hallituksen puheenjohtaja Pertti Lintunen sanoo, että aikaistunut ajankohta on yllättänyt monet yhteistyöyritykset.

– Yritykset joutuvat miettimään aina koko vuotta, joten Imatranajo on ehkä hieman kärsinyt aikaistuneesta ajankohdasta. Tähtäimemme onkin selkeämmin jo ensi vuodessa, eikä tältä vuodelta odoteta huipputulosta, Lintunen kertoo.

Imatranajo 2017 yleisöä ottamassa kuvia.
Imatranajon lipunmyynti kiivastuu perinteisesti lähellä tapahtumaaTommi Parkkinen / Yle

Paikalliset yritykset ovat innokkaasti mukana Imatrajossa.

– Suuria yrityksiä tarvitaan kuitenkin jatkossa enemmän, Lintunen sanoo.

Vuoden kuluttua Imatranajosta tehdään selkeämmin kaupunkitapahtuma, joka aktivoituu jo viikkoa ennen Imatranajoa.

– Kaupunkitapahtuman suunnittelu myös eriytetään itse ajotapahtumasta, Lintunen kertoo.