Asiakkaat tyytyväisiä kotihoidon laatuun Porissa, Merikarvialla ja Ulvilassa

Asiakkaat antoivat kotihoidolle arvosanan 8,7.

kotihoito
Vanhus ja hoitaja pelaavat pöydän ääressä.
Merikarvian, Ulvilan ja Porin asukkaat ovat tyytyväisiä kotihoidon laatuun.Kristiina Nygren / Yle

Porin kotihoidon asiakkaat ovat pääsääntöisesti tyytyväisiä saamaansa palveluun. Kevään 2019 asiakastyytyväisyyskyselyssä asiakkaiden antamien kouluarvosanojen keskiarvo oli 8,7. Lähes 90 % kyselyyn vastanneista kotihoidon asiakkaista suosittelisi palvelua läheisilleen.

− Kyselyyn vastanneet antoivat kiitosta hyvästä hoivasta sekä työntekijöiden ammattitaidosta ja ystävällisyydestä. Kehittämiskohteina korostui asiakkaiden kokemus siitä, että vastuutyöntekijää ei välttämättä tunneta. Palautteiden perusteella työntekijät myös vaihtuvat liian usein ja ovat kiireisiä, kertaa vanhuspalveluiden johtaja Pirjo Rehula kyselyn tuloksia Perusturvan tiedotteessa.

Kyselyyn vastasi yhteensä 769 kotihoidon asiakasta Porin yhteistoiminta-alueelta eli Merikarvialta, Porista ja Ulvilasta. Kyselyyn vastanneista noin puolet on yli 85 vuotiaita ja noin 70 % heistä on naisia. Suurin osa kyselyyn vastanneista täytti vastaukset yhdessä omaisen kanssa.