Varkauden kaupunki osti Helsingin Sanomien etusivun – "Haluamme saada positiivista näkyvyyttä"

Näyttävää mainoskampanjaa jatketaan, mikäli se tuottaa tulosta.

markkinointiviestintä
Helsingin Sanomien etusivu.
Varkauden kaupunki esiintyi tänään näyttävästi Helsingin Sanomissa.Petra Husu / Yle

Varkauden kaupunki mainostaa itseään koko etusivun ilmoituksella tämän päivän Helsingin Sanomissa. Mitä pohjoissavolainen pikkukaupunki tällä tavoittelee?

Varkauden kaupungin kehittämisyhtiön Navitas Kehityksen toimitusjohtajan Jouko Laitisen mukaan ideana oli lisätä kaupungin tunnettuutta.

– Haluamme nostaa esille kesän tapahtumiamme, minkä lisäksi Varkauden kaupunki täyttää tänä vuonna 90 vuotta, niin saamme tällä näkyvyyttä, Laitinen sanoo.

Mainoksella tavoitellaan esimerkiksi kesämatkailijoita ja -asukkaita, mutta käytännössä kaikkia Suomen ihmisiä.

– Haluamme herätellä erityisesti pääkaupunkiseutulaisia, koska siellä asuu paljon suomalaisia, Laitinen linjaa.

Hinta useita tuhansia

Normaalisti Helsingin Sanomien koko etusivun mainos maksaa (siirryt toiseen palveluun) arkenakin yli 50 000 euroa.

Laitisen mukaan Varkaus pääsi kuitenkin tällä kertaa huomattavasti halvemmalla.

– Saimme etusivusta erittäin edullisen tarjouksen. Hinta oli noin yksi viidesosa normaalista, Laitinen muotoilee.

Hänen mukaansa mainoskampanjan jatko riippuu siitä, millaisia tuloksia saadaan nyt julkaistulla mainoksella.

– Tämä, että asia on huomattu muissakin medioissa ja ihmiset alkavat puhua tästä, lisää näkyvyyttä, koska huonostihan Varkaus tunnetaan, Laitinen sanoo ja jatkaa:

– Haluamme, että ihmisten ajatukset siirtyisivät vaikeista ajoista siihen, että olemme nyt nousujohteessa niin yrityselämässä kuin väestökehityksessä ja muuttovoitossa, Laitinen iloitsee.