Suur-Jyväskylän lehti: Kauppakeskukset kirjelmöineet Jyväskylän feissareista – feissariin törmää jopa muutaman kymmenen askeleen välein

Kauppakeskukset ja Jyväskylän Elävä Kaupunkikeskusta ry. peräävät ydinkeskustan viihtyisyyden perään.

Markkinointi kasvokkain (Feissaus)
Feissareita Jyväskylän kävelykadulla.
Feissareita Jyväskylän kävelykadulla.Antti Seppälä / Yle

Suur-Jyväskylän lehden mukaan (siirryt toiseen palveluun) osa Jyväskylän keskustan kauppakeskuksista ja Jyväskylän Elävä Kaupunkikeskusta ry. ovat lähettäneet kirjeen feissausta eli face to face -myyntiä tekeville yrityksille ja järjestöille.

Kirjettä ovat olleet laatimassa ainakin Forum, Sokkari ja Halonen, ja se on lähetetty muun muassa Unicefille, Greenpeacelle, Amnestylle ja Kotimaan Energialle.

Kirjeessä pyydetään yhteisiä pelisääntöjä ydinkeskustan viihtyisyyden edistämiseen.

Suur-Jyväskylän lehden mukaan feissausta tekevät järjestöt ovat sopineet, että Kauppakadulla saa päivystää enintään kaksi feissaria jokaisesta järjestöstä.

Koska järjestöjä on monta, noin 350 metrin kävelykadulla saattaa olla toistakymmentä feissaria - eli keskimäärin noin 30 askeleen välein.

Monille järjestöille feissaus on tärkeä varainhankinnan tapa. Unicefin feissareiden tiiminvetäjä Niilo Muje kertoo Suur-Jyväskylän lehdessä, että Suomen Unifecin kuukausilahjoituksista 59 prosenttia tulee feissareiden kautta.