Somevaikuttajat kalastivat ja kuvasivat Lapissa – "Lajin harrastajat ovat usein hyvin fanaattisia ja aikaansa seuraavia henkilöitä"

Järjestetyllä kalastusmatkalla mukana olivat saksalainen Felix Schielmen, skotlantilainen Finlay Owen ja suomalainen Daniel Taipale.

kalastusmatkailu
Kalastajia joella.
Some-vaikuttajat kalastivat Lapissa useammassa kohteessa.Flatlight Creative

Lapin kalastusmatkailua halutaan lisätä sosiaalisen median vaikuttajien avulla. Kolme some-vaikuttajaa kävi viime viikolla Lapissa kalastamassa.

He kokeilivat lohensoutua Väylällä, harjuksen perhokalastus Äkäsjoella ja kalastusta erämaassa. Matka kulki Rovaniemeltä Pelloon, Ylläkselle, Pallakselle ja Enontekiölle.

Mukana olivat saksalainen Felix Schielmen, skotlantilainen Finlay Owen ja suomalainen Daniel Taipale. Taipaleella on Instagramissa 199 000 seuraajaa, Schielmenillä vajaat 6000 ja Owenilla alle 500 seuraajaa.

Kolmikko julkaisee kuvia Lapin reissustaan Instagramissa ja videoita YouTubessa. Reissusta tehtiin myös kuva- ja videomateriaalia jatkomarkkinointia varten.

Somevaikuttajien kalastusmatka on osa Project Vaeylae -nimistä projektia. Heidät löydettiin kansainvälisen somekampanjan avulla. Etsinnässä olivat persoonalliset ja intohimoiset lajin harrastajat.

Saksalainen Schielmen kiertää pakettiautollaan ympäri maailmaa perheensä kanssa, Owen on skotlantilainen kalastaja ja Taipale on yksi Suomen tunnetuimpia luontomatkailuun ja valokuvaukseen keskittyvistä henkilöistä Instagramissa.

Matkaa tukivat Flatlight Creative House, Metsähallitus ja Kolarin kunnan vetämä Fishing Lapland -hanke.

– Lajin harrastajat ovat usein hyvin fanaattisia ja aikaansa seuraavia henkilöitä. Alan vaikuttajien kautta meidän on mahdollisuus näyttää, millaista kalastus Lapin yöttömässä yössä on, ja millaisen vaikutuksen se heihin tekee. Harrastajien kautta viesti on uskottava, ja leviää juuri oikealle yleisölle, Fishing Lapland -hankkeen projektipäällikkö Elias Teriö sanoo House of Laplandin tiedotteessa.

House of Lapland on Lapin Yrittäjien, kuntien ja korkeakoulujen omistama Lapin markkinointi- ja viestintäyhtiö.