HSL:n lipunmyyntijärjestelmä oli osittain alhaalla pahimman iltapäiväruuhkan aikaan: lippuja ei pystynyt ostamaan mobiilissa eikä osa automaateista toiminut

HSL:n mukaan tilanne näyttää normalisoituneen.

mobiilisovellus
Matkustaja leimaa lippua
HSL:n lipunmyyntijärjestelmässä ilmeni vika keskiviikkona pahimman iltapäiväruuhkan aikaan.Jussi Nukari / Lehtikuva

HSL:n lipunmyyntijärjestelmässä oli iltapäivällä häiriö, jonka vuoksi lippuja ei pystynyt ostamaan HSL:n mobiilisovellukselle eikä osa lipunmyyntiautomaateista toiminut.

Automaateissa vika koski niin kutsuttuja monilippuautomaatteja. Kertalippuautomaatit kuitenkin toimivat koko häiriötilanteen ajan, HSL:ltä kerrottiin Ylelle.

Häiriö alkoi iltapäivällä kello neljän aikaan. Vika jäi kuitenkin lyhytaikaiseksi, sillä hieman ennen kello viittä iltapäivällä järjestelmä toimi taas normaalisti.

– Tuotevastaavamme oli tehnyt muutaman koeoston ja sanoi, että homman pitäisi taas pelittää. Tilanne näyttää normalisoituneen, viestinnän asiantuntija Tapio Tolmunen HSL:ltä kertoo.

HSL:llä on ollut kesällä aiemminkin ongelmia lipunmyyntijärjestelmän kanssa. Esimerkiksi Ed Sheeranin keikka kaatoi HSL:n lippusovelluksen (siirryt toiseen palveluun) viime kuun lopulla.