Saimaa pyrkii entistä tiukemmin Helsingin ja Lapin rinnalle matkailussa – tähtäimessä nyt myös kotimaiset matkailijat

Saimaan matkailun yhteismarkkinointi on avattu nyt kaikille Saimaan alueen paikkakunnille. Kansainvälisen markkinoinnin lisäksi tähtäimessä ovat nyt kotimaiset matkailijat.

Saimaa
Saimaa Margareta matkalla Ilkonsaareen.
Saimaan yhteismarkkinointia tehostetaan niin, että mukaan ovat tervetulleita kaikki Saimaan alueen paikkakunnat.Kalle Purhonen / Yle

Etelä-Karjala ja Etelä-Savo tehostavat Saimaan yhteismarkkinointia.

Voimassa olevaa yhteismarkkinointisopimusta jatketaan viidellä vuodella, ja sopimukseen voivat jatkossa liittyä kaikki Saimaan alueen paikkakunnat.

Varkauden kaupunki on jo osoittanut mielenkiintoa.

Lisäksi yhteismarkkinointi laajenee kotimaan markkinointiin, kun tähän asti yhdessä on tehty vain kansainvälistä markkinointia.

Sopimuksen ovat allekirjoittaneet Etelä-Karjalan ja Etelä-Savon maakuntaliitot sekä Lappeenrannan, Imatran, Mikkelin ja Savonlinnan kaupungit.

Yhteistyökumppaneiden tavoitteena on nostaa Saimaa kansainvälisesti tunnetuksi matkailualueeksi Helsingin ja Lapin rinnalle.