Järvi-Suomea markkinoidaan jatkossa kokonaisuutena

Memorandum of Understanding -yhteistyösopimus sitoo toimijat kehittämään esimerkiksi matkailun ympärivuotisuutta.

matkailu
Kerman kanava Heinävedellä.
Yhdeksän maakuntaa on sitoutunut markkinoimaan Järvi-Suomea yhtenä kokonaisuutena. Jani Saikko / Yle

Järvi-Suomea markkinoidaan jatkossa yhtenä kokonaisuutena kansainvälisillä markkinoilla. Yhdeksän maakunnan maakuntajohtajat ja matkailutoimijat ovat allekirjoittaneet virallisen yhteistyösopimuksen Visit Finlandin kanssa.

Visit Finland kehittää ja markkinoi Suomen matkailua. Järvi-Suomea on tähän asti tehty tunnetuksi eri osiltaan, mutta maakuntien rajoilla ei matkailijan kannalta ole merkitystä.

Visit Finlandin verkkosivujen pääviesti keskittyy järviluonnon äärellä rauhoittumiseen sekä mökkeilyn, saunomisen ja vesistön kolmiyhteyteen. Verkkosivuilta löytyy myös ulkomaisille matkailijoille tarjottuja valmiita linkkejä matkanjärjestäjiin, jotka myyvät matkapaketteja Suomeen.

Memorandum of Understanding -yhteistyösopimus sitoo toimijat kehittämään esimerkiksi kestävää matkailua, ympärivuotisuutta sekä edistämään yhteisiä päämääriä matkailuyritysten keskuudessa.

Visit Finland markkinoi Suomea neljänä suuralueena. Järvi-Suomen lisäksi ne ovat saaristo- ja rannikkoalueet, Helsinki sekä Lappi.