Suomi isosti esillä Briteissä marraskuussa: Suositussa Diili-ohjelmassa brändätään maamme matkailua uuteen uskoon

Visit Finlandista vahvistetaan yhteistyö ohjelmanteossa, mutta ohjelman sisältöä he eivät kommentoi.

Diili
Nokipannu nuotiolla inarijärven rannalla.
BBC kertoo sivuillaan, että Diili-sarjan kilpailijat matkustavat kahden viikon päästä nähtävässä jaksossa Suomeen ja brändäävät uudelleen Suomea kesämatkailumaana.Ismo Pekkarinen / All Over Press

Suomi saa näkyvyyttä Britanniassa parhaillaan esitettävässä Diili-ohjelmassa. BBC kertoo sivuillaan (siirryt toiseen palveluun), että sarjan kilpailijat matkustavat kahden viikon päästä nähtävässä jaksossa Suomeen. Tehtävänä on uudelleenbrändätä Suomi kesämatkailumaana.

Kilpailijat suunnittelevat jaksossa mainoskampanjan houkutellakseen brittituristeja vierailemaan Suomessa nimenomaan kesällä. Osa kilpailijoista kuvaa tv-mainosta Suomessa ja osa valmistelee markkinointikampanjaa. Lopuksi kilpailijat esittelevät tuotoksensa raadille, jossa kerrotaan olevan mukana myös suomalaisen turismin johtohenkilöitä.

Kuvakaappaus BBC:n internet-sivuilta.
Kuvakaappaus BBC:n internet-sivuilta.

Suomen matkailua edistavän Visit Finlandin johtaja Paavo Virkkunen vahvistaa, että yhteistyö pitää heidän osaltaan paikkaansa. Muuta hän ei voi ohjelman sisällöstä kertoa tässä vaiheessa.

Lue lisää

Lapin matkailuyrittäjät etsivät jo uusia yhteistyökumppaneita – Thomas Cookin konkurssi oli ikävä yllätys

Thomas Cookin konkurssi iskee ison loven Lapin matkailuun

Katoavatko Lapin ykkösturistit Brexitin myötä? Matkailuyrittäjät seuraavat tilannetta tyynenä: "Muualta on tulijoita"