Aller myi Suomi24:n City Digital Groupille

Aller keskittyy jatkossa ydinliiketoimintoihinsa mediaan ja markkinointipalveluihin.

Aller
Suomi24 sivusto.
Suomi24-palvelussa julkaistaan päivittäin jopa 20 000 uutta mielipidettä.Derrick Frilund / Yle

Aller Media myy Suomi24-keskustelualustan ja Treffit24-palvelun City Digital Groupille. Alustat henkilöstöineen siirtyvät uudelle omistajalle vuodenvaihteessa, kertoo Aller tiedotteessaan (siirryt toiseen palveluun).

Kauppahintaa ei julkisteta. Suomi24:n ja Treffit24:n mediamyynnin liikevaihto oli viime vuonna lähes kaksi miljoonaa euroa ja on kasvanut yli 50 prosenttia kolmen viime vuoden aikana.

City Digital Group on erikoistunut digialustoihin ja omistaa entuudestaan muun muassa City-lehden, Deitti.netin ja TableOnline.fi:n.

– Ostimme Suomi24:n saadaksemme yhä suuremman markkinaosuuden digitaalisesta mediamyynnistä ja vahvistaaksemme markkina-asemiamme deittailumarkkinoilla. Haluamme nostaa Suomi24.fi:n roolia Suomen keskustelevimpana mediana, sanoo City Digital Groupin toimitusjohtaja Ilkka Lavas tiedotteessa.

Aller keskittyy nyt ydinliiketoimintojensa median ja markkinointipalveluiden brändien kehittämiseen. Allerin mediabrändejä ovat Seiska, Katso ja All Over Press. Markkinointipalveluihin kuuluvat Aller Ideas, Data Refinery sekä Dingle.

Aller ilmoitti marraskuussa, että Suomi24-sähköposti lakkautetaan. Käyttäjä voi halutessaan siirtää sen toiselle, maksulliselle alustalle.