Kilpailu- ja kuluttajavirasto varoittaa sähköyhtiö Fi-Nergystä: Satoja ilmoituksia ongelmista, virheitä sopimuksissa ja laskutuksessa

Kuluttaja-asiamies aikoo puuttua yrityksen toimintaan.

Kuluttaja-asiat
pistorasia jossa johtoja
Valitusten mukaan sähkönmyyntisopimuksia on syntynyt ilman kuluttajien hyväksyntää sopimukselle.AOP

Kuluttajaneuvontaan ja kuluttaja-asiamiehelle on tullut tammikuun aikana yli 200 ilmoitusta ongelmista, jotka koskevat sähkönmyyntiyhtiö Fi-Nergy Voimaa, kertoo Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV) tiedotteessaan (siirryt toiseen palveluun).

Viime vuonna ilmoituksia tuli 500.

Kuluttajat kertovat KKV:n mukaan virheistä ja puutteista sopimuksissa, laskutuksessa ja asiakaspalvelussa. Esimerkiksi sähköntoimituksesta on laskutettu etukäteen käyttöarvion perusteella, ja arvio on monesti ollut huomattavasti liian suuri.

KKV:n mukaan kuluttajien on ollut myös vaikea saada laskutusvirheitä korjattua sopimuksen päättymisen jälkeen. Yhtiöön on ollut hankala saada yhteyttä puhelimitse ja sähköpostilla.

Ilmoituksissa kerrotaan, että sähkönmyyntisopimuksia on syntynyt ilman kuluttajien hyväksyntää sopimukselle.

Kuluttaja-asiamies on kohdistanut valvontatoimenpiteitä Fi-Nergyyn, mutta ongelmat ovat silti jatkuneet. Kuluttaja-asiamies aikoo tarttua järeämpiin keinoihin, joista kerrotaan lisää lähikuukausina.