Hyppää sisältöön

E-urheiluseura avaa peliareenan, joka myös välittää pelaajilla aivan muiden alojen töitä

SJ Gaming tekee yhteistyötä myynti- ja asiakaspalveluyrityksen kanssa.

Uuden e-urheiluareenan yhtenä tarkoituksena on tarjota pelaajille henkilöstövuokrausfirman kautta osa-aikatöitä, jotta he voisivat jatkaa pelaamista osa-aikaisesti. Kuvituskuva. Kuva: Marko Väänänen / Yle

Sotkamolainen e-urheiluseura SJ Gaming lanseeraa helmikuussa Suomessa verkkopalvelun Rushmoden.

Pelaajille ilmainen palvelu on periaatteessa e-urheiluareena, jossa muun muassa järjestetään turnauksia suositussa Counter Strike: Global Offensive-pelissä. Palvelussa jaetaan myös valmennusvinkkejä ammattilaisuraa havitteleville pelaajille.

Palvelun kautta nuori pelaaja voi lähteä puoliammattilaiseksi: hän voi esimerkiksi pelata 25 tuntia viikossa ja tehdä töitä 15 tuntia. Järjestelyssä on mukana myynti- ja asiakaspalveluyritys Rainmaker, jonka myynti- ja markkinointijohtaja Kim Lehtolan mukaan tuhannet pelaajat voivat lähivuosien aikana tehdä töitä palvelun kautta

Suomen elektronisen urheilun liitosta (SEUL) kiitellään sotkamolaisen e-urheiluseuran työtä.

– SJ Gaming tekee kansallista pioneerityötä Rushmoden myötä, SEUL:in puheenjohtaja Joonas Kapiainen kiittää.

Kapiaisen mukaan aikaisemmin e-urheilumaailmassa nähdyt palvelut ovat olleet lähinnä rekisteröidyille ammattipelaajille esimerkiksi maksupohjalta pyöritettäviä turnausalustoja. Itse pelaamiseen liittyvä sisältö on ollut kapeaa.

Rushmodessa ainutlaatuista on se, että pelillisten sisältöjen lisäksi se tuo myös harrastajat samaan palveluun, jossa e-urheiluvalmentajat ja kilpapelaajat harjoittavat ammattiaan.

– Näin nuoret pelaajat näkevät selkeästi tavoitteet, joita kohti he voivat kilpaillessaan pyrkiä, Kapiainen toteaa.

SJ Gamingin toimitusjohtaja Jari Karlssonin kertoo, että alustalle haetaan ensin käyttäjäkuntaa kotimaasta.

– Laitamme kotipesän kuntoon ja lähdemme sen jälkeen tavoittelemaan kansainvälistä menestystä.

Kansainvälistymistavoite on kunnianhimoinen: seura havittelee palvelulle neljän vuoden sisällä jopa 10 miljoonaa käyttäjää.

Korjattu 28.1.2020 klo 7.15: Rainmaker on myynti- ja asiakaspalveluyritys, ei henkilöstövuokrausyritys kuten jutussa aikaisemmin luki. Lisäksi korjattu Kim Lehtolan titteli toimitusjohtajasta myynti- ja markkinointijohtajaksi.

.
.