1. yle.fi
  2. Uutiset

Riihimäki otti käyttöön sähköisen palautepalvelun – jatkossa palautetta voi antaa esimerkiksi mobiilisovelluksella

Palautteeseen voi myös liittää kuvia ja paikkatietoja karttamerkinnällä.

Riihimäki
Lasinpuhaltajapatsas Riihimäellä
Timo Leponiemi / Yle

Riihimäen kaupunki on ottanut käyttöön uuden sähköisen palautepalvelun. Uuden palvelun avulla kaupunkilaiset voivat antaa kaupungille palautetta reaaliaikaisesti.

Palautteeseen voi myös liittää kuvia ja paikkatietoja karttamerkinnällä. Esimerkiksi korjausta vaativasta katukuopasta voi lähettää palautepalveluun suoraan tiedon kuopan sijainnista.

– Viranomainen ei tietysti aina voi ottaa huomioon kaikkia seikkoja, joita johonkin asiaan liittyy. Voi ajatella niin, että henkilö joka asuu tietyllä asuinalueella, on kyllä sen alueen paras kehittäjä, kertoo Riihimäen hallintopalvelupäällikkö Katja Törrönen.

Kaupunki pyrkii lisäämään avoimuuttaan ja se julkaisee palautteet vastauksineen, jos palautteenantaja on antanut julkaisuun luvan. Riihimäki on luvannut vastata kaikkiin palautteisiin kolmen arkipäivän kuluessa.

– Palvelusta on hyötyä kaupungille myös siinä mielessä, että jatkossa palautteet tulevat yhden kanavan kautta. Joistakin asioista saattaa tulla jopa palautetulva ja sellaisen hallinta on jatkossa helpompaa, toteaa Törrönen.

Törrösen mukaan Riihimäki toivoo saavansa jatkossa palautetta myös pienistä, arkisistakin asioista.

Palvelu toimii internetissä osoitteessa palaute.riihimaki.fi (siirryt toiseen palveluun) sekä mobiiliversiona. Trimble Feedback -palautepalvelun voi ladata puhelimeensa puhelimen sovelluskaupasta.

Vastaava palautepalvelu on käytössä muun muassa Lahdessa, Jyväskylässä, Oulussa ja Raumalla.

Lue seuraavaksi