Satakunnan Kansa lopetti asiakaspalvelupisteen Porissa – sama linjaus kaikissa Sanoman aluelehdissä

Satakunnan Kansa siirtyi keväällä Alma Median omistuksesta Sanomalle.

asiakaspalvelu
Satakunnan Kansan päätoimittaja Tomi Lähdeniemi
Päätoimittaja Tomi Lähdeniemi vahvistaa asiakaspalvelupisteen loppuneen Porissa.Jari Pelkonen / Yle

Satakunnan Kansan konttorin asiakaspalvelu Porissa on loppunut. Mediayhtiö Sanoma lopettaa myös muut aluelehtiensä palvelupisteet.

Satakunnan Kansan vastaava päätoimittaja Tomi Lähdeniemi vahvistaa, että keväällä koronan takia suljettua asiakaspalvelupistettä ei enää avata. Pisteessä on Porissa työskennellyt muutama ihminen, joiden työsuhde on lopetettu.

Ikäihmisille harmillista

Tomi Lähdeniemi sanoo ymmärtävänsä, että henkilökohtaisen asiakaspalvelun päättyminen harmittaa varsinkin ikäihmisiä. Hänen mukaansa palvelun kysyntä on kuitenkin jatkuvasti vähentynyt, sillä asiakkaat käyttävät nykyisin pääosin nettiä.

Satakunnan Kansan konttorin asiakaspalvelupisteellä on voinut hoitaa esimerkiksi tilaus- ja ilmoitusasioita. Maksuja on voinut tehdä kortilla, mutta muu kassapalvelu on lopetettu jo aiemmin.

Porissa ilmestyvä Satakunnan Kansa siirtyi muiden Alma Median aluelehtien lailla Sanoman omistukseen keväällä. Päätoimittaja Lähdeniemi sanoo, että vaikka asiakaspalvelun lopettaminen liittyy nyt lehtikaupan toteutumiseen, se olisi ollut todennäköisesti edessä joka tapauksessa myös ilman omistajanvaihdosta.

17.36 muutettu lehtiyhtiöiden nimitiedot yhdenmukaiseen muotoon.