1. yle.fi
  2. Uutiset

Ilouutisia hyvinvointiyhtymältä: Päivystysavun tekniset ongelmat ovat helpottamassa

Soittajien ei tarvitse enää olla uudestaan yhteyksissä numeroon 116 117, kun takaisinsoittopyyntö on jätetty.

Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymä
Drive in -koronatestin kyltti Päijät-Hämeen keskussairaalan parkkipaikalla.
Juha-Petri Koponen / Yle

Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymän Päivystysavun puhelinnumeron tekniset ongelmat hellittävät vähitellen.

116 117 -numeron teknisiä ongelmia yhtymä on selvittänyt palvelua tarjoavan DNA:n kanssa. Hykyn mukaan soittajan ei tarvitse enää ottaa uudelleen yhteyttä Päivystysapuun sen jälkeen, kun hän on kerran jättänyt takaisinsoittopyynnön.

Koronavirustestaukseen haluavat ja tuloksiaan kysyvät soittajat ovat joutuneet odottamaan takaisinsoittoa jopa useita päiviä teknisen vian vuoksi. Päivystysapu onkin ollut viime päivinä ruuhkainen, kun soittoja on tullut jopa 2 300 vuorokaudessa.

Merkittävä osa puheluista saadaan nyt vastattua ilman takaisinsoittoa, kertoo yhtymä tiedotteessaan. Takaisinsoiton valinneille tai heille, jotka tai ohjaa siihen, luvataamn soittaa takaisin.

Viime viikkojen teknisten ongelmien takia osa Päivystysavun soitoista ei noussut ajoissa takaisinsoittolistalle, vaan ne ovat ilmestyneet sinne joskus vasta päivienkin kuluttua. Tekniset ongelmat ovat johtaneet myös palvelunumeron ruuhkautumiseen.

Lue seuraavaksi