1. yle.fi
  2. Uutiset

Yle Areena jatkaa Suomen arvostetuimpana verkkobrändinä

Verkkobrändit ovat yhä arvostetumpia, kertoo tuore tutkimus.

Yle Areena
Yle Areena-etusuvu
Yle Areena on Suomen arvostetuin verkkobrändi.Jyrki Lyytikkä / Yle

Ylen suoratoistopalvelu Yle Areena jatkaa Suomen arvostetuimpana verkkobrändinä. Asia käy ilmi tuoreesta Verkkobrändien arvostus Suomessa -tutkimuksesta. Yle oli sijalla kuusi.

Toiseksi nousi Kanta.fi-palvelu. Viime vuonna kakkossijaa piti Ilmatieteen laitos, joka putosi tänä vuonna neljännelle sijalle. Kolmanneksi arvostetuin verkkobrändi oli tänä vuonna WhatsApp. Kymmenen parhaan joukkoon nousivat myös Google ja Vero.fi.

Eniten arvostustaan nostivat tutkimuksen mukaan sekä fanituotteisiin erikoistunut emp.fi että Microsoft. Sen sijaan sekä Norwegian, Veikkaus että Aliexpress -verkkobrändien arvostus laski reippaasti viime vuodesta.

TOP 10 / arvostetuimmat verkkobrändit Suomessa

  1. Yle Areena (2019: 1)
  2. Kanta.fi (2019: 3)
  3. WhatsApp (2019: 5)
  4. Ilmatieteen laitos (2019: 2)
  5. Google (2019: 4)
  6. Yle (2019: 6)
  7. Duodecim terveyskirjasto (2019: 9)
  8. HelMet (2019: 8)
  9. Gmail (2019: 12)
  10. Vero.fi (2019: 11)

Lähde: Verkkobrändien arvostus Suomessa 2020 -tutkimus/ Taloustutkimus

Lue seuraavaksi