1. yle.fi
  2. Uutiset

Asiakkaat ovat ennätyksellisen tyytyväisiä Mehiläinen Länsi-Pohjaan – yli 80 prosenttia antaa kiitettävän arvosanan

Mehiläinen Länsi-Pohja teki syyskuussa uuden ennätyksen asiakastyytyväisyydessä.

asiakastyytyväisyys
Mehiläinen Länsi-Pohja Kemi
Noin 200 asiakasta vastaa viikoittain Mehiläinen Länsi-Pohjan tyytytyväisyyskyselyyn.Juuso Stoor / Yle

Mehiläinen Länsi-Pohjassa tehtiin syyskuussa kaikkien aikojen ennätys asiakastyytyväisyydessä.

Yhtiön mukaan yli 80 prosenttia asiakastyytyväisyyskyselyyn vastanneista antoi saamastaan palvelusta arvosanaksi yhdeksän tai kymmenen.

Mehiläisen keräämässä avoimessa palautteessa kiitettiin lääkäreitä erinomaisesta hoidosta sekä koko henkilökuntaa nopeasta, ystävällisestä ja kohteliaasta palvelusta.

Tyytyväisyyttä mitataan kaikissa Mehiläinen Länsi-Pohjan tuottamissa sairaalan palveluissa sekä Kemin, Tornion ja Keminmaan perusterveydenhuollon palveluissa ja Simon kuntoutuksessa.

Noin 200 vastausta viikossa

Mehiläinen Länsi-Pohja kysyy tyytyväisyyttä tekstiviestillä. Yritys kertoo saavansa viikoittain noin 200 vastausta.

Mehiläinen Länsi-Pohja mittaa asiakastyytyväisyyttä kansainvälisesti tunnetun nettosuositteluindeksin eli NPS-mittarin (Net Promoter Score) avulla.

Mittari kertoo, kuinka suuri osa asiakkaista suosittelisi Mehiläinen Länsi-Pohjan palveluita tuttavilleen.

Syyskuun ennätyslukema on 78. NPS-lukema voi olla mitä tahansa lukujen -100 ja 100 väliltä.

NPS-mittauksessa asiakkaat arvioivat asiakaskokemustaan asteikolla 0-10. Syyskuussa vastaajista 56 prosenttia antoi Mehiläinen Länsi-Pohjan palveluille korkeimman arvosanan 10 ja 27 prosenttia arvosanan 9.

Lue seuraavaksi