1. yle.fi
  2. Uutiset

Imatra aloitti vaikuttamiskampanjan kaupunkilaisille – palvelujen säilyttäminen nykyisellään vaatii uusia työpaikkoja ja työikäisiä asukkaita

Imatran kaupunki vetoaa asukkaisiinsa, että nämä ymmärtäisivät kaupungin tarvitsevan uusia yrityksiä ja veronmaksajia, jotta palveluja ei tarvitse karsia eikä veroja korottaa.

investoinnit
Katukuvaa Imatralta.
Imatran kaupunki haluaa kaupunkilaisten ymmärtävän, mitä tarkoittaa käytännössä, että Imatralla on 10 vuoden kuluttua 2 100 työikäistä vähemmän kuin nyt.Kalle Purhonen / Yle

Imatran kaupunki on aloittanut asukkailleen suunnatun vaikuttamiskampanjan.

Tavoitteena on saada imatralaiset ymmärtämään, että tulevaisuudessa palvelujen säilyttäminen nykyisellään vaatii, että joka vuosi Imatralle muuttaisi 200 työikäistä enemmän kuin nyt ja alueelle syntyisi saman verran työpaikkoja.

Ennusteiden mukaan Imatralla on 10 vuoden kuluttua 2 100 työikäistä vähemmän kuin nyt. Suurin poistuma työelämästä johtuu ikääntymisestä.

Kampanja näkyy esimerkiksi Uutisvuoksessa, josta kaupunki ostaa tilaa kertoakseen tulevaisuuden investointien tärkeydestä. Otsikossa kysytään "Miksi vouhkataan kaupungin elinvoimasta?"

Sunnuntain Uutisvuokseen hankkimassaan ilmoituksessa (siirryt toiseen palveluun) Imatran kaupunki viittaa muun muassa puurakenteiseen urheilutaloon ja Vuoksen ja Saimaan yhdistävän kanavan hankkeeseen.

Lue seuraavaksi