1. yle.fi
  2. Uutiset

Brittioikeus linjasi: Tabloidlehti sai kutsua näyttelijä Johnny Deppiä "vaimonhakkaajaksi"

Yhdysvaltalaisnäyttelijä oli haastanut lehden kustantajan ja päätoimittajan oikeuteen herjauksesta.

Johnny Depp
Amber Heard ja Johnny Depp.
Amber Heard ja Johnny Depp vuonna 2015. AOP

Muun muassa Pirates of the Caribbean -elokuvista tuttu näyttelijä Johnny Depp hävisi maanantaina oikeusjutun brittitabloidi Sunia vastaan.

Oikeusjuttu koski lehden vuonna 2018 julkaisemaa artikkelia, jossa näyttelijää kutsuttiin "vaimonhakkaajaksi". Juttu pohjautui väitteisiin siitä, että Depp olisi pahoinpidellyt ex-vaimoaan Amber Heardia. Heard oli myös yksi oikeudenkäynnin todistajista.

Jutun jälkeen Depp haastoi niin lehden kustantajan NGN:n kuin Sunin päätoimittajan oikeuteen herjauksesta.

Korkeimman oikeuden tuomari Andrew Nicolin mukaan artikkeli osoittautui "pääosin paikkansapitäväksi" eikä herjausväitteille siten ollut perusteita.

Sun-lehden edustaja kiitti jutun tuomaria huolellisesta harkinnasta sekä Heardia rohkeudesta kertoa väkivallasta oikeuden edestä. Depp ei kommentoinut tuoreeltaan oikeuden päätöstä.

Lue seuraavaksi