1. yle.fi
  2. Uutiset
  3. Rauma

Rauman terveyspalvelut kannustaa jättämään soittopyynnön – ikäihmiset vierastavat vielä takaisinsoittopalvelua

Soittopyynnön jättäminen vähentää ajanvarauksen ruuhkautumista.

Rauma
Kädet näppäilemässä älypuhelinta.
Asiakas saa ajanvraukseen soittaessaan ohjeet soittopynnön jättämiseen,. Kuvituskuva.Janne Lindroos / Yle

Raumalla toivotaan ihmisten käyttävän nykyistä enemmän soittopyyntöä asioidessaan terveyspalveluissa.

Rauman terveyspalvelujen havaintojen mukaan erityisesti iäkkäämmät ihmiset vierastavat soittopyynnön jättämistä.

Lääkärien ja hoitajien vastaanotolle tulee 300–600 puhelua päivässä. Suun terveydenhuoltoon soitetaan päivässä 100–200 kertaa.

Takaisinsoittoon vastataan Raumalla suun terveydenhuollossa keskimäärin noin 30 minuutissa. Lääkärien ja hoitajien vastaanotolla vastataan noin 45 minuutissa.

Asiakas saa ohjeet soittopyynnön jättämiseen soittaessaan keskitettyyn ajanvarauksen numeroon.

Soittopyyntö kannattaa jättää myös silloin, jos varattu aika pitää perua esimerkiksi äkillisen esteen vuoksi. Peruutuksen ajankohta ja mahdollinen sakko lasketaan soittopyynnön jättämisestä.

Lue seuraavaksi