1. yle.fi
  2. Uutiset
  3. Meghan, Sussexin herttuatar

Tabloid-lehden kustantaja määrättiin maksamaan yli puoli miljoonaa korvauksia herttuatar Meghanille

Lehti julkaisi vuonna 2019 otteita yksityisestä kirjeestä, jonka Meghan Markle oli edellisenä vuonna kirjoittanut isälleen.

Meghan, Sussexin herttuatar
Meghan Markle kuvattuna Australiassa syksyllä 2018.
Meghan Markle kuvattuna Australiassa syksyllä 2018.Julia Smith/ EPA

Mail on Sunday -lehteä ja MailOnline -verkkosivustoa julkaiseva brittikustantaja Associated Newspapers määrättiin tiistaina oikeuden päätöksellä maksamaan herttuatar Meghanille 450 000 puntaa (noin 520 000 euroa) oikeudenkäyntikuluja ja korvauksia.

Lehti julkaisi vuonna 2019 otteita yksityisestä kirjeestä, jonka prinssi Harryn puoliso Meghan Markle oli edellisenä vuonna kirjoittanut isälleen Thomas Marklelle. Siinä hän pyysi tätä lopettamaan valheiden levittämisen tyttärestään tabloid-lehdissä.

Kirje oli kirjoitettu vain muutama kuukausi sen jälkeen, kun Meghan Markle oli mennyt naimisiin prinssi Harryn kanssa.

Meghan Marklen asianajaja oli vaatinut herttuattarelle 750 000 punnan korvauksia.

Associated Newspapers ilmoitti valittavansa päätöksestä.

Prinssi Harry ja herttuatar Meghan asuvat nykyisin Yhdysvalloissa Santa Barbarassa. He vetäytyivät hiljattain kaikista kuninkaallisista velvollisuuksistaan.

Lue myös:

Prinssi Harry kertoi Oprahille pelänneensä perheensä kokevan saman kohtalon kuin prinsessa Diana

Harry ja Meghan tekevät lopullisen pesäeron brittihoviin, mutta "Sussexin herttua ja herttuatar ovat yhä rakastettuja perheenjäseniä"

Meghan Markle ja prinssi Harry odottavat toista lastaan, kertoo brittimedia

Lähteet: AFP

Lue seuraavaksi