Satakunnan suurin kauppakeskus on mainostanut tällä viikolla järjestettäviä markkinoitaan netissä ja painetuissa lehdissä. Kauppakeskus Puuvillan mainonta on herättänyt suurta hämmennystä muun muassa sosiaalisessa mediassa.
Kauppakeskuksen on epäilty rikkovan koronasuosituksia monipäiväisellä tapahtumallaan, johon kuuluu mainoksen mukaan musiikkiesityksiä, tanssia ja maskottien vierailuja.
Tapahtuma peruttu
Kauppakeskusjohtaja Tiina Justén kertoo Ylelle, että tapahtumaa ei järjestetä. Hän selittää mainoksen jakelua koteihin sillä, että markkinointimateriaalin valmistuminen osui huonoon saumaan.
– Materiaalia on valmisteltu kuukausi ja siihen on pistetty paljon rahaa. Kun hallitus kiristi rajoituksia illalla, oli materiaali jo seuraavana aamuna painossa. Emme enää siinä vaiheessa ehtineet tehdä siihen muutoksia Justén toteaa.
Hänen mukaansa monisivuisen mainoslehden jakamatta jättämistä ei nähty vaihtoehtona, sillä kauppakeskuksen liikkeet ovat varautuneet tapahtumaan hankkimalla myyntiin suuria eriä tarjoustuotteita.
– Vaikka kauppakeskuksen käytävillä ei nyt tapahdukaan, ovat liikkeet edelleen auki normaalisti. Siksi tässä toimittiin nyt näin, Justén sanoo.
Hän huomauttaa, että kauppakeskus ottaa koronatilanteen tosissaan ja pyytää kaikkia siellä asioivia huolehtimaan turvaväleistä, käsihygieniasta ja muista suosituksista.