1. yle.fi
  2. Uutiset
  3. Finnair

Finnairin kanta-asiakkaiden tietoja joutui vääriin käsiin

Murtautujat eivät saaneet maksukorttitietoja tai salasanoja, sanoo Finnair. Siitä huolimatta Finnair Plus -salasana on syytä vaihtaa.

Finnair
Helsinki-Vantaan lentokentällä odottavat Finnairin lentokoneet.
Finnair sai tiedon murrosta viime lauantaina ja on raportoinut siitä tietosuojaviranomaiselle.Silja Viitala / Yle

Finnairin kanta-asiakasjärjestelmän tietoja on joutunut vääriin käsiin.

Lentoyhtiön viestinnästä täsmennettiin iltapäivällä, että tietomurto koskee noin 200 000:ta kanta-asiakasta.

Finnair sai tiedon murrosta viime lauantaina ja on raportoinut siitä tietosuojaviranomaiselle.

Murto kohdistui lentoyhtiöiden tietojärjestelmäpalvelujen tuottajaan.

Vääriin käsiin päätyi nimiä, asiakasnumeroita sekä ateria- ja istumapaikkatoiveita.

Finnair korostaa, että murtautujat eivät saaneet yhteystietoja, maksukorttitietoja tai salasanoja eikä murto kohdistunut Finnairin omiin järjestelmiin.

Lentoyhtiö kehottaa asiakkaitaan vaihtamaan Finnair Plus -salasanansa.

Lue seuraavaksi