1. yle.fi
  2. Uutiset
  3. ravintolat

Kehitysyhtiö markkinoi Mikkelin ravintoloita sulkuaikana – mukana lähes 50 eri ravintolaa

Miksei Oy panostaa yhteismarkkinoinnissa muun muassa someen ja sanomalehtimainontaan.

Pizzan kotiinkuljetus on jo tuttua, mutta sulkuaikana take awayna tai kotiinkuljetuksell asaa paljon muutakin ruokaa. Kuvituskuva. Kuva: Jari Kärkkäinen / Yle

Mikkelin kehitysyhtiö Miksei oy markkinoi sulkutilan aikana niitä ravintoloita, jotka myyvät ruokaa take awayna tai kotiinkuljetuksella.

Kehitysyhtiö kerää tietoja paikallisista ravintoloista, jotka sulkutilan aikana myyvät ruokaa take awayna. Näiden ravintoloiden tietoja kootaan yhteen ja tieto yritetään saattaa mahdollisimman monen ihmisen tietoon.

Loppuviikkoon mennessä lähes viisikymmentä yritystä oli mukana yhteismarkkinoinnissa. Luvassa on yhteisiä sanomalehtimainoksia, ja tulosetettavia listoja, joista löytyy tieto kaikista alueen ravintolamahdollisuuksista.

– Lisäksi tietoa ravintoloista viedään sinne, missä ihmiset muutenkin liikkuu, eli sosiaaliseen mediaan, kertoo Miksei Oy:n **viestintäpäällikkö Jukka Kumpusalo.
**

Yhteismarkkinoinnin tarkoituksena on vähentää ravintolatoimialalle koituvia vahinkoja sulkutilan aikana.