1. yle.fi
  2. Uutiset
  3. sosiaalinen media

Kemin kaupunki palkkasi somekesätyöntekijöitä: nuoret somettavat parhaimmista kesäpaikoista ja palveluista

Kemi on palkannut koko kesäksi kaksi markkinointiviestinnän korkeakouluharjoittelijaa ja kolmen viikon jaksoihin viisi toisen asteen opiskelijaa.

Kemin somekesätyöntekijät tuottavat kaupungista sisältöjä sosiaalisen median eri kanavissa kuten TikTokissa Snapchatissä ja Instagramissa. Kuva: Mikko Koski / Yle

Kemin kaupunki on palkannut somekesätyöntekijöitä kautta aikain ensimmäisen kerran.

Kaupungin elinkeinotiimissä on aloittanut kaksi markkinointiviestinnän korkeakouluharjoittelijaa, jotka muun muassa ohjaavat kesätyöntekijöiksi palkattuja toisen asteen opiskelijoita.

Kesätyöntekijöiden päätehtävänä on sisällöntuottaminen Kemistä sosiaalisen median eri kanavissa kuten TikTokissa, Snapchatissa ja Instagramissa kesän aikana.

Kemi tavoittelee nykyistä houkuttelevampaa imagoa

Nuorten palkkaaminen on osa Kemin kaupungin viestintästrategiaa, jonka tavoitteena on muuttaa Kemin imagoa entistä vetovoimaisemmaksi ja houkuttelevammaksi sekä paikallisten että matkailijoidenkin näkökulmasta.

– Nuorten työ keskittyy viestimään kaupungista positiiviseen sävyyn ja tuomaan esille Kemin parhaimpia kesäpaikkoja ja palveluja, kuvataan kaupungin tiedotteessa.

Kaupungin matkailuasiantuntija Vilma Klemetti kehuu Kemiä uudistumishalusta.

– On sisäsatama ja meri sekä täysin uniikit saaret, jotka ovat hyödyntämättä suurelle yleisölle. Meillä on pieni suuri kaupunki, jossa kaikki on lähellä eikä tarvitse jonottaa. Palveluja, kuten harrastusmahdollisuuksia ja kauppoja, on runsaasti, Klemetti listaa Kemin hyviä puolia.

Lisää Lapin uutisia Yle Areenassa: kuuntele, katsele ja lue, mitä lähelläsi tapahtuu.